پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۶۴۰
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سؤال باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت کاری ادارات تا ۲۰ فروردین، گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کارمند قطعی داریم که ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار معادل ۵۰ درصد در همان ابتدای تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شدند.
شعار سال: جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت وضعیت کاری ادارات تا ۲۰ فروردین را تشریح کرد.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سؤال باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت کاری ادارات تا ۲۰ فروردین، گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کارمند قطعی داریم که ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار معادل ۵۰ درصد در همان ابتدای تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شدند. از ۵۰ درصد بعدی ۵۰۰ هزار نفر کارکنان نظام سلامت هستند که نه‌تن‌ها امکان تعطیلی آن‌ها وجود ندارد، بلکه به طور مضاعف هم کار می‌کنند و ۲۵۰ هزار نفر هم در شهرداری‌ها فعال هستند که ۲۰۰ هزار نفر در حوزه خدمات عمومی هستند که تعطیل‌بردار نیست و بخشی دیگر از کارمندان دولت، نیرو‌های نظامی و امنیتی هستند و تعطیل نخواهند شد و تکلیف بیش از ۲ میلیون نفر مشخص است که تعطیل شدند یا به هیچ وجه تعطیل نخواهند شد.

جهانپور ادامه داد: از ۵۰۰ هزار کارمند حداکثر تا سقف یک سوم با نظر وزیر یا رییس دستگاه اجرایی مربوط در روز‌های عادی صرفا جهت انجام امور ضروری با رعایت فاصله گذاری و رعایت نکات بهداشتی فردی و عمومی در محل کار حضور پیدا خواهند کرد.
 
نحوه حضور کارکنان دولت در دستگاه‌های اجرایی تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۹

نحوه حضور کارکنان دولت در دستگاه‌های اجرایی تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ (بخشنامه شماره ۱۲۳۵ مورخ ۵/۱/۱۳۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور)

بخشنامه به کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری

بند (۱۰) مصوبه مورخ ۵/۱/۱۳۹۹ ستاد ملی مدیریت کرونا که به تأیید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رسیده است به شرح زیر ابلاغ می‌گردد:

۱۰- با توجه به ضرورت تداوم ارائه خدمات عمومی در عین کاهش تردد و تجمع، با تشخیص وزرا، رؤسای سازمان‌ها و مدیران در کلیه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها و بیمه‌ها به گونه‌ای عمل شود که حداقل یک سوم نیرو‌ها به طریق شیفت بندی تا ۱۵ فروردین در محل کار حضور یابند و بقیه به صورت دورکاری به خدمات خود ادامه دهند یا به آنان مرخصی اعطا شود.

لازم است وزرا و رؤسای محترم دستگاه‌های اجرایی ترتیبی اتخاذ نماینده تا ضمن تعیین و اعلام عناوین خدمات عمومی ضروری حوزه مسئولیت دستگاه خود، نسبت به شیفت بندی کارکنان جهت انجام وظایف به نحوی اقدام گردد که خدمات عمومی ضروری با حضور روزانه حداقل یک سوم کارکنان ارائه و تعداد کارکنان حاضر در محیط‌های اداری از طریق نوبت بندی و اعطای مرخصی و یا انجام دورکاری به میزان تا دو سوم کاهش یابند. مرخصی موضوع این بخشنامه جزء مرخصی استحقاقی کارکنان محسوب نخواهد شد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان و سایت شناسنامه قانون، تاریخ انتشار: 12 فروردین 1399، کدخبر: 7300709 و 6527-1235
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین