پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۶۷۹۳۱
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
در سال‌های اخیر به واسطه شرایط اقتصادی کشور و نام گذاری سال‌ها از تولید بعنوان راه حل وضعیت اقتصادی نام برده اند، اما عموماً تصورات غلطی نسبت به تولید برداشت کرده ایم.

شعار سال: در سال‌های اخیر به واسطه شرایط اقتصادی کشور و نام گذاری سال‌ها، از تولید بعنوان راه حل وضعیت اقتصادی نام برده اند اما عموماً تصورات غلطی نسبت به تولید برداشت کرده ایم، که برخی از این تصورات در ادامه یاداشت ذکر شده است؛

۱- تولید یکه موئلفه صفر و یکی نیست بلکه برداری است و به معنای داخلی بودن همه چرخه تولید و صددرصد داخلی بودن کالا یا خدمت نهایی نیست. یعنی ممکن است شما در داخل کالای تولید کنید، اما چند قطعه آن از کشور‌های دیگر وارد شود. ممکن است برند خارجی باشد، اما فرایند ساخت و تمام مواد اولیه آن در داخل تهیه گردد و حالت‌های دیگر؛ پس تولید به معنای تماماً ایرانی تصور غلطی است و اتفاقاً ایجاد ارتباطات درهم تندیده به منظور تولید کالا می­تواند به استحکام روابط خارجی بی انجامد! البته این امر برای جمهوری اسلامی با کشور‌های همسو یا کشور‌های مستقل ضروری است.

۲- عموماً تصور می­کنند کمک به تولید و جهش آن یعنی احداث مجموعه‌های بزرگ و کوچک صنعتی و تولیدی، درصورتی که امروز ۲۱ درصد از تولیدی‌ها تعطیل هستند و یا عموماً نسبت به پتانسیل خود از بهره وری کمتری برخوردار هستند.

۳- با ارائه صرف تسهیلات یا به تعبیر دیگر پول پاشی نمی­شود تولید و جهش آن را رقم زد- قبل از آنکه مشکل صنایع یا راه اندازی تولیدی تسهیلات باشد، سازوکارها، تسهیلگری در فراینده‌ها و مواد اولیه است.

۴- گفته می­شود تولید کنیم که چه شود! و درکجا فروش رود؛ ما که با بازار‌های بین اللملی به واسطه تحریم و بسته بودن مبادلات بانکی حداقل ارتباط را داریم. باید گفت: کشور پهناور ۸۰ میلیونی وتنوع مصرفی آن و از سوی بازار بزرگ ۶۰۰ میلیونی کشور‌های اطرافمان که در هم تنیدگی فرهنگی، اجتماعی و بعضاً سیاسی داریم خود عاملی جهت بی اثر کردن تحریم‌ها است.

۵- اما تصور دیگر وضع قوانین پیچیده، متعدد و ایجاد دستگاه‌ها و بستر‌های قابل پیگیری و اجرا می­تواند به جهش تولید کمک کند! درصورتی که علاوه بر داشتن قوانین و دستگاه‌های کافی، وضع قوانین جدید فقط به افراد با اراده، حرف دقیق، هوشمند و منسجم در مجلس نیاز دارد و مدیرانی توانمند به اجرای سیاست های درست.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 8 فروردین 99، کد مطلب: 791 837032648: www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین