پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۶۹۴۰۴
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
بانک مرکزی گزارش داد که در بهمن ۹۸ حدود ٧١٩ هزار فقره چک به ارزش ١١٦ هزار میلیارد ریال برگشت خورده که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۳.۶ درصد و از نظر مبلغ ۴.۱ درصد افزایش داشته است.

شعار سال: بر اساس تازه ترین آمار بانک مرکزی، حدود هشت میلیون و ۶۰۰ هزار فقره چک به ارزش حدود ١٢١٩ هزار میلیارد ریال در بهمن ١٣٩٨ در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۱.۶ درصد و ۱۰.۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در دوره مورد بررسی، در استان تهران حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ٦٣٠ هزار میلیارد ریال مبادله شد.

همچنین در بهمن ماه ١٣٩٨، در کل کشور بالغ بر هفت میلیون و ۸۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بیش از یک هزار و ۱۰۲ میلیارد ریال وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۱.۵ درصد و ١١ درصـد افزایش را نشان می‌دهد.

 از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده در ماه مذکور به ترتیب ۹۱.۶ درصد و ۹۰.۵ درصد وصول شده است.

همچنین از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده در بهمن ١٣٩٨ به ترتیب ۸.۴ درصد و ۹.۵ درصد برگشت داده شده است.

درصد تعداد و مبلغ چک‌های برگشـت داده شده در دی ١٣٩٨ به ترتیب معادل ۸.۲ درصد و ۱۰.۱ درصد و در بهمن ماه سال ١٣٩٧ بـه ترتیب برابر ۹.۷ درصد و ۱۱.۱ درصد بوده است.  

در ماه مورد گزارش در استان تهران حدود ٢١٤ هزار فقره چک بـه ارزش بـیش از ٥٣ هزار میلیارد ریال برگشت داده شد که از نظر تعداد ۷.۴ درصد و از نظر ارزش ۸.۵ درصد از کل چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است.

 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین،تاریخ انتشار:17فروردین1399،کد خبر:1373055،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین