پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۶۹۴۴۳
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱
بانک مرکزی در بخشنامه ای که آخرین روز سال 98 به بانک ها ابلاغ کرد، نرخ تسعیر ارز بانک ها در پایان سال 98 را 20 درصد افزایش داد. بر این اساس بانک های با تراز مثبت ، با این رشد حدود 20 درصدی نرخ تسعیر ارز، سود شناسایی می کنند. این سود فقط به منظور افزایش سرمایه بانک ها قابل استفاده بوده و امکان تقسیم ندارد.

شعار سال :بانک مرکزی در بخشنامه ای که آخرین روز سال ۹۸ به بانک ها ابلاغ کرد ضمن اعلام نرخ تسعیر ارز بانک ها، مجوز افزایش ۲۰ درصدی نرخ ارز را به نظام بانکی داده است.

بانک مرکزی در بخشنامه ای که آخرین روز سال 98 به بانک ها ابلاغ کرد، نرخ تسعیر ارز بانک ها در پایان سال 98 را برای یورو که قبلا 8500 تومان بود به 10200 تومان و دلار را که قبلا 7500 تومان بود به 8500 تومان افزایش داد.

بعبارتی براساس مفاد این بخشنامه، بانک های با تراز مثبت با این رشد حدود 20 درصدی نرخ تسعیر ارز، بسته به وضعیت ارزی خود سود شناسایی می کنند ولی این سود فقط به منظور افزایش سرمایه بانک ها قابل استفاده بوده و امکان تقسیم ندارد.

کارشناسان معتقدند این بخشنامه به منظور اصلاح ساختار مالی بانکها و بالا بردن نسبت با اهمیت کفایت سرمایه متناسب با شرایط روز است.

نرخ تسعیر ارز بانک ها،چه تاثیری بر سهام بانکی دارد؟نرخ تسعیر ارز بانک ها،چه تاثیری بر سهام بانکی دارد؟

منبع ؛فضای مجازی

 

 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین