پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۵۰۳
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: از سوی دیگر دولت به بخش هایی که افزایش حقوقشان کمتر است بسته معیشتی اعطا کند.

شعار سال: نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: از سوی دیگر دولت به بخش هایی که افزایش حقوقشان کمتر است بسته معیشتی اعطا کند.

خبر مورخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۹

پیشنهاد کارفرمایان برای عدم افزایش دستمزد کارگران اصناف در سال ۹۹نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: از سوی دیگر دولت به بخش‌هایی که افزایش حقوقشان کمتر است بسته معیشتی اعطا کند.
نماینده کارفرمایان در شورای عالی کارگفت: پیشنهاد مطرح‌شده در شورای عالی کار این است که افزایش دستمزد کارگران در صنایع بزرگ مطابق مصوبه شورای عالی کار باشد، صنایع کوچک و متوسط ۱۵ درصد تعیین شود و افزایش دستمزد کارگران شاغل در صنوف صفر درصد باشد تا بنگاه‌های اقتصادی بتوانند به حیات خود ادامه دهند.
اصغر آهنی‌ها اضافه کرد: از سوی دیگر دولت به بخش‌هایی که افزایش حقوقشان کمتر است بسته معیشتی اعطا کند.

خبر مورخ ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
فرامرز توفیقی عضو شورای عالی کار اظهار داشت: هفته گذشته که در مورد زمان برگزاری جلسه دستمزد شورای عالی کار پیگیری کردیم به نتیجه‌ای نرسیده ایم. امروز هم که اولین روز کاری محسوب می‌شود هنوز دعوت نامه‌ای بدستمان نرسیده است.
امیدواریم طی هفته جاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای برگزاری جلسه تصمیم گرفته و دعوتنامه را ارسال کند.
توفیقی در مورد احتمال اجرای «فریز مزدی» برای سال ۹۹ که از سوی کارفرمایان مطرح می‌شود، گفت: مطرح کردن موضوع فریز مزدی، بحث جدیدی نیست که نمایندگان کارفرمایان مطرح می‌کنند. هر سال و به شکل‌های مختلف نماینده کارفرمایان هر چیزی را بهانه‌ای برای سرکوب دستمزد و فشار به طبقه کارگری کرده اند.
وی ادامه داد: من اینکه قرار نیست و نباید همه تبعات منفی شیوع ویروس کرونا متوجه کارگران شود و کاسه کرونا بر سر آن‌ها بشکند.
عضو شورای عالی کار تاکید کرد: وقتی از این دست اتفاقات می‌افتد باید از جامعه کارگری حمایت شود نه اینکه فشار بیشتری وارد کنیم.
توفیقی افزود: فریز مزدی یک بحث واهی است و اصلاً نباید در موردش صحبت کرد و از دید ما کاملاً این موضوع رد است. حتی از طرف دولت هم فریز مزدی رد است، زیرا در جلساتی که داشتیم وقتی این موضوع از سوی نمایندگان کارفرمایان مطرح شد، نمایندگان دولت به صراحت عنوان کردند که ما جلسات متعددی با نماینده کارفرمایی گذاشته ایم و سبد‌های حمایتی و مشاغل آسیب پذیر را شناسایی کردیم و متناسب با درصد آسیبی که آن مشاغل می‌بینند حمایت خود را اعمال می‌کنیم.

خبر مورخ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
تعیین دست‌مزد نیازمند اجماع است/ رقم دست‌مزد سال آینده امکان بازنگری دارد

دویست و نودمین جلسه شورای عالی در حالی در حال برگزاری است که وزیر کار در حاشیه این نشست گفت: به هر نتیجه‌ای که برسیم برای سال آینده با توجه به شرایط سال ۹۹ امکان بازنگری دارد. هم به صورت فزاینده و هم به صورت کاهنده.

دویست و نودمین نشست شورای عالی کار با موضوع تعیین حداقل دستمزد کارگران امروز در حال برگزاری است. این نشست سومین جلسه شورای عالی در سال جاری بعد از برگزاری ۷ جلسه کمیته دستمزد برای تعیین دستمزد ۹۹ کارگران در حال برگزاری است.

محمد شریعتمداری، وزیرکار در حاشیه این نشست با اشاره به اینکه بنای ما در شورای عالی کار اجماع است گفت: امروز سومین جلسه شورای عالی کار است و امیدواریم به نتیجه برسیم.

وی بیان کرد:بدنبال ایجاد وحدت و همدلی در جامعه هستیم. بنای ما در شورای عالی کار نیز اجماع است و بدنبال جمع بندی روشنی در خصوص تعیین حداقل دستمزد هستیم.

وزیرکارادامه داد: به هر نتیجه‌ای که برسیم برای سال آینده با توجه به شرایط سال ۹۹ امکان بازنگری دارد. هم به صورت فزاینده و هم به صورت کاهنده.

به گزارش شناسنامه قانون، دو جلسه قبلی شورای عالی کار بعد از چندین ساعت بحث و بررسی میان شرکای اجتماعی بدون نتیجه پایان یافت. چرا که اختلاف نظر بین کارگران و کارفرمایان در عدد ورقم برای دستمزدبسیار زیاد بود.

از جمله پیشنهادات کارگران در شب گذشته افزایش ۴۵ درصدی با افزایش بن کارگری و پایه سنوات بود و کارفرمایان و دولت مخالف این پیشنهاد بودند و اصرار بر افزایش ۱۵ درصدی دستمزد داشتند.

در ابتدای جلسه نیز نمایندگان کارگران معتقد بودند که برای حفظ بقای زندگی کارگران حداقل یک‌میلیون و ۴۸۰ هزار تومان باید روی مجموع دریافتی کارگران افزوده شود.

از جمله پیشنهادات مطرح در این جلسه پیشنهاد دولت برای افزایش ۱۹ درصد بر حداقل دستمزد و افزایش سایر مولفه‌ها تا رساندن به ۲ میلیون و ۸۵۰ بود که کارگر‌ها موافقت نکردند. یکی از تأکیدات کارگران در تعیین دستمزد حفظ بقای کارگران است.

خبر مورخ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
نشست شورای عالی کار به روز پایانی سال موکول شد

جلسه ۲۸۹ شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۹ بعد از ۱۰ ساعت مذاکره فشرده میان نمایندگان کارگران و کارفرمایان به جمع بندی نرسید و به پنجشنبه ۲۹ اسفند موکول شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دویست و هشتاد و نهمین نشست شورای عالی کار با موضوع تعیین حداقل دستمزد کارگران که به ریاست محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان امور استخدامی و نمایندگان کارگران و کارفرمایان از ساعت ۱۵ روز چهارشنبه در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کار آغاز شده بود با گذشت بیش از ۱۰ ساعت مذاکره به منظور تداوم رایزنی‌ها و توافق میان طرفین به روز پنجشنبه ۲۹ اسفند ساعت ۱۶ در محل مجموعه فرهنگی تلاش موکول شد.

خبر ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
جلسه دیشب شورای عالی کار بدون نتیجه پایان یافت/ نظر دولت برای افزایش حداقل حقوق کارگران ۱۸.۵ درصد است

خدایی درباره آخرین جلسه شورای عالی کار توضیحاتی داد.

علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جلسه شب گذشته شورای عالی کار اظهار کرد: متأسفانه در جلسه دیشب شورای عالی کار در مورد افزایش میزان حقوق کارگران در سال آینده به توافق نرسیدیم و ادامه جلسه به امروز موکول شد.

او با بیان اینکه تا اینجای کار نظری منتقل نشده است، گفت: دولت و گروه کارفرمایی در میزان مجموع درآمد که ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مطرح شده، مشکلی ندارند، اما میزان حداقل درآمد و افزایش مورد نظر، مورد قبول گروه کارگری نیست.

خدایی تصریح کرد: دولت در این جلسه افزایش ۱۸.۵ درصدی حداقل حقوق را مطرح کرد.

خبر بامداد ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
جلسه شورای عالی کار بدون نتیجه پایان یافت/ نظرات کارگران و کارفرمایان نزدیک نشد

دویست و هشتاد و نهمین جلسه شورای عالی کار بعد از ۹ ساعت چانه زنی بدون نتیجه پایان یافت. اختلافات بین کارگران وکارفرمایان به حدی زیاد بود که منجر به تعیین عدد و رقم دستمزد ۹۹ نشد.

به گزارش شناسنامه قانون، دویست و هشتاد و نهمین نشست شورای‌عالی کار با موضوع تعیین حداقل دستمزد کارگران به‌ریاست محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و جمشید انصاری رئیس سازمان امور استخدامی برگزار شد.

این جلسه بعد از ۹ ساعت چانه زنی میان شرکای اجتماعی به دلیل اختلاف زیاد بین نمایندگان کارگران و کارفرمایان در پیشنهاد افزایش میزان دستمزد ۹۹ بدون نتیجه پایان و به فردا ۲۹ اسفند ماه موکول شد.

در نشست امشب پیشنهاد کارگران افزایش ۴۵ درصدی با افزایش بن کارگری و پایه سنوات بود و کارفرمایان و دولت مخالف این پیشنهاد بودند و اصرار بر افزایش ۱۵ درصدی دستمزد داشتند.

در ابتدای جلسه نیز نمایندگان کارگران معتقد بودند که برای حفظ بقای زندگی کارگران حداقل یک‌میلیون و ۴۸۰ هزار تومان باید روی مجموع دریافتی کارگران افزوده شود.

از جمله پیشنهادات مطرح در این جلسه پیشنهاد دولت برای افزایش ۱۹ درصد بر حداقل دستمزد و افزایش سایر مولفه‌ها تا رساندن به ۲ میلیون و ۸۵۰ بود که کارگر‌ها موافقت نکردند.

خبر مورخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
جلسه دستمزد امروز بدون نتیجه پایان یافت/ جلسه بعدی مزد ۲۸ اسفند ماه

جلسه امروز شورای عالی کار ۲۶ اسفند ماه بدون نتیجه پایان یافت و به چهارشنبه ۲۸ اسفند ماه موکول شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جلسه شورای عالی کار امروز با حضور شرکای اجتماعی برای تعیین حداقل دستمزد ۹۹ کارگران از ساعت ۱۶ در وزارت کار با حضور وزیر کار آغاز به کار کرد و بدون نتیجه پایان یافت.

دستور کار امروز این جلسه بحث و بررسی دستمزد ۹۹ کارگران بود که بدون نتیجه پایان و به روز چهارشنبه ۲۸ اسفند ماه ۹۸ موکول شد.

به گزارش تسنیم، طبق اظهارات نمایندگان کارگران تعیین دستمزد سال ۹۹ با سختی‌های چشمگیری همراه است، چرا که علاوه بر نبود ثبات اقتصادی در کشور، رکود حاکم بر بازار، تحریم‌های ظالمانه آمریکا، نبود قدرت خرید، تورم بالای اقتصاد و... باعث شده است که کارفرمایان از شرایط تولید رضایت نداشته باشند و برای افزایش دستمزد چانه‌زنی سنگین‌تر می‌شود.

از سوی دیگر کارگران معتقدند که هزینه سبد معیشت کارگران از سال گذشته تا کنون ۱ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان افزایش یافته است و حداقل دستمزد سال آینده باید به‌گونه‌ای تعیین شود که روی مجموع دریافتی کارگران که در سال ۹۸ حداقل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان افزوده شود، در غیر این صورت قدرت خرید جامعه کارگری حفظ نخواهد شد. درصورتی که این چنین شود حداقل مجموع دریافتی کارگران برای سال آینده ۳ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان خواهد بود.

خبر مورخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
جلسه تعیین دستمزد کارگران به هفته آینده موکول شد

تعیین تکلیف دستمزد کارگران که قرار بود در جلسه شورای عالی کار روز سه شنبه این هفته (۲۰ اسفندماه) بررسی شود، به هفته آینده موکل شد.

جلسه شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۹ که طبق دعوتنامه قبلی قرار بود روز سه شنبه ۲۰ اسفند برگزار شود، طبق گفته مسئولان وزارت کار، به دوشنبه (۲۶اسفند) هفته آینده موکول شد.

خبر مورخ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
اولین جلسه رسمی دستمزد ۹۹ سه شنبه ۲۰ اسفند ماه

بعد از کش و قوس‌های فراوان و انتقادات نمایندگان کارگران از اهمال وزارت کار در برگزاری جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد ۹۹ بالاخره سه شنبه این هفته ۲۰ اسفند ماه اولین جلسه رسمی بررسی برای تعیین مزد ۹۹ برگزار خواهد شد.

به گزارش تسنیم، ۵ اسفند ماه جلسه کمیته دستمزد تشکیل و هزینه سبد معیشت کارگران حدود ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان تعیین شد. این رقم به عنوان ورودی جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد و چانه زنی است. در حالی که در طی یکی دوهفته اخیرنمایندگان کارگران منتظر دعوت دبیرخانه شورای عالی کار برای برگزاری جلسه بودند که خبری از تشکیل جلسه نشد و طی چند روز گذشته نمایندگان کارگران در واکنش‌های متعدد پیرامون اینکه شاید جلسه شورای عالی کار برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تعطیل شده است اعلام آمادگی خود را برای حضور در جلسات بیان کردند.

خبر مورخ ۵ اسفند ۱۳۹۸
رقم سبد معیشت کارگران تعیین شد

شناسنامه قانون- بعدازظهر امروز جلسه کمیته دستمزد ذیل شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارفرمایان، کارگران و دولت به منظور تعیین هزینه سبد معیشت کارگران برگزار شد.

در این جلسه هزینه سبد معیشت به مبلغ ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان مشخص شد. این میزان رقم به عنوان ورودی برای آغاز جلسات مزدی قرار خواهد گرفت.

نمایندگان کارگری حداقل رقم سبد معیشت کارگران را ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌دانستند، اما با فشار نمایندگان دولت و کارفرمایان در نهایت اعضای کمیته دستمزد بر رقم ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان برای سبد معیشت خانوار ۴ نفره کارگری موافقت کردند.

بنابر این گزارش ماده ۴۱ قانون کار به عنوان ملاک تعیین مزد کارگران قرار می‌گیرد که شامل توجه به نرخ تورم و هزینه سبد معیشت می‌باشد. از هفته آینده جلسات شورای عالی کار به صورت جدی بررسی برای تعیین مزد سال آینده نیروی کار مشمول قانون کار را در دستور کار خود دارد. جلسه گذشته کمیته دستمزد با حضور وزیر کار تعیین شد، اما به دلیل عدم حضور کارفرمایان جمع‌بندی هزینه سبد به نتیجه نرسید.

عدد و رقمی که در جلسه امشب کمیته دستمزد به عنوان رقم سبد معیشت تعیین شد مقدمه‌ای برای چانه‌زنی نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در جلسات رسمی شورای عالی کار به منظور تعیین مزد ۹۹ کارگران خواهد بود.

خبر مورخ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
حداقل حقوق و دستمزد ۹۹: افزایش ۱۵ درصدی حقوق و دستمزد در سال ۹۹

نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: میانگین افزایش حقوق و دستمزد ۱۵ درصد در نظر گرفته شده که این رقم برای افرادی که حقوق کمتر می‌گیرند، بیش از ۲۰ درصد خواهد شد که این موضوع منوط به مباحث دیگری است که طی روز‌های بعداطلاع رسانی می‌شود.

وی گفت: همه پیشنهاد‌های ستاد بودجه باید در دولت به تصویب برسد، تا در لایحه گنجانده شود و مجلس شورای اسلامی نیز اظهار نظر کند؛ بنابراین مصوبات ستاد بودجه قطعی نیست و امکان دارد دولت و مجلس نظرات دیگری بدهند، اما، چون کار کارشناسی صورت گرفته است، ما باید همه اعداد و ارقام‌ها را با واقعیت‌هایی که قدرت اجرای آن را داریم و در چارچوب بودجه تعیین می‌شود، مشخص کنیم.

گفتنی است، این میزان افزایش مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان بخش دولتی است، اما می‌تواند در تعیین حداقل حقوق و میزان افزایش حقوق کارگران در سال ۱۳۹۹ مؤثر باشد.
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری شناسنامه،تاریخ انتشار: 14 مهر 1398،کد خبر:-،www.shenasname.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین