پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۶۹۵۹۴
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
پرداخت یک میلیون تومان تأثیر چندانی در پوشش هزینه‌های خانوار نخواهد داشت و آنطور که کارشناسان اقتصادی تاکید کرده اند، این مبلغ صرفاً باید به هر فرد اعم از کارگران، افراد کم درآمد و شاغلان آزاد و … پرداخت می‌شد، اما به هر حال قرار شده به هر خانوار یارانه بگیر، یک میلیون تومان وام تعلق بگیرد.

شعار سال:دیروز رئیس جمهوری در تشریح مصوبات هیئت وزیران برای مقابله با کرونا از پرداخت اعتبار یک میلیون تومانی به تمام سرپرستان یارانه‌بگیر در اواخر فروردین یا ابتدای اردیبهشت ماه خبر داد.

همچنین در پی سخنان رئیس جمهور، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که پیشنهاد بانک مرکزی مبنی بر اعطای وام یک میلیون تومانی اعتبار خرید به ۲۳ میلیون خانوار یارانه‌بگیر با نرخ ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه با تنفس ۴ ماهه به‌تصویب ستاد اقتصادی دولت رسیده و در اسرع وقت اجرایی خواهد شد.

اگرچه با توجه به وضعیت تورم و قدرت خرید مردم، پرداخت یک میلیون تومان تأثیر چندانی در پوشش هزینه‌های خانوار نخواهد داشت و آنطور که کارشناسان اقتصادی تاکید کرده اند، این مبلغ صرفاً باید به هر فرد اعم از کارگران، افراد کم درآمد و شاغلان آزاد و … پرداخت می‌شد، اما به هر حال قرار شده به هر خانوار یارانه بگیر، یک میلیون تومان وام تعلق بگیرد.

به هر حال، مطابق با آنچه که اعلام شده است، ۴ ماه بعد از واریز وام یک میلیونی به حساب سرپرستان خانوار، کسر اقساط از حساب یارانه‌ها آغاز خواهد شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که به احتمال زیاد مبلغ هر قسط در حدود ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان محاسبه شود.

لازم به تاکید است که هم اکنون ۲۳ هزار میلیارد تومان برای پرداخت وام به ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر در نظر گرفته شده است.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 19 فروردین 1399، کدخبر:4894676 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین