پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۷۰۴۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
حجت الاسلام محمدصابر جعفری رییس انجمن علمی مهدویت حوزه گفت :با اشاره به شیوع سراسری بیماری کرونا در دنیا و اضطرار سراسری به وجود آمده خاطرنشان کرد: علی رغم ناراحتی و غصه های زیادی که از این بیماری به وجود آمده ما می توانیم از این فضا استفاده کنیم و سیر مسیر را طور دیگری رقم بزنیم.

شعار سال:حجت الاسلام محمدصابر جعفری رییس انجمن علمی مهدویت حوزه گفت :با اشاره به شیوع سراسری بیماری کرونا در دنیا و اضطرار سراسری به وجود آمده خاطرنشان کرد: علی رغم ناراحتی و غصه های زیادی که از این بیماری به وجود آمده ما می توانیم از این فضا استفاده کنیم و سیر مسیر را طور دیگری رقم بزنیم.

وی افزود: الان اتفاقی که در جهان و داخل کشور افتاده کم نظیر و بلکه بی نظیر است چون در طول تاریخ اضطرای که الان به وجود آمده نداشتیم یا اطلاع رسانی نشده بود، امروز کشورهای مختلف تا حد رؤسای کشور و جمهور و مسؤولان رده بالا درگیر کرونا شده اند و یک نگرانی تمام جهان را در برگرفته است و این ویژگی خاصی است.

حجت الاسلام جعفری ابراز داشت: بر اساس آیه قرآن که می فرماید «ان الانسان لیطغی» انسان اگر کمی احساس استغنا و رفع مشکل کند، دچار غرور و مستی می‌شود همچنانکه الان اگر اعلام کنند واکسن و درمانی برای کرونا کشف شده بسیاری از افرادی که احساس اضطرار می‌کنند دوباره دچار غفلت می شوند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به عظمت ماه شعبان و لزوم استفاده از فرصت این ماه برای ارتباط با خدا خاطرنشان ساخت: ما در زمانی از نظر تاریخ هستیم که درگیری بیماری کرونا و مشکلات دیگر با بهترین ایام سال رقم خورده و در حوزه عبادی ویژه است که همچنین چیزی را قبلا نداشته باشیم و بی راه نیست که اگر بگوییم چنین موردی کاملا بی نظیر است در ایام ماه شعبان و ماه رمضان هستیم و از نظر فضیلت و تأثیر گذاری در مقدرات بسیار مهم است به ویژه شب نیمه شعبان و شب های قدر بسیار اهمیت دارد.

استاد مرکز تخصصی مهدویت در ادامه به دیگر موضوعات خوب این ایام اشاره کرد و گفت: یک اتفاق خاص بی نظیر دیگری رخ داده است که شاید غیر قابل تکرار باشد و آن هم این است که به دلیل لزوم پرهیز از تجمعات، مراکز معصیت و گناه در کل جهان یا تعطیل شده اند یا کم رونق شده اند که این مسأله هم اثر وضعی مثبتی در اجابت دعا و در هستی و عالم دارد.

وی تأکید کرد: بنابراین این دو سه عامل می‌تواند ما را به یک جمع بندی برساند که نباید از این فرصت غفلت کنیم، جریاناتی خود جوش و برخی تحت تأثیر مراکزی به انگیزه های مختلف در این ایام فعال شده اند، دقیقا مثل زمانی که برای سردار سلیمانی از جریانات مختلف آمدند؛ امروز یک اضطرار عمومی است و به کسی اختصاص ندارد.

حجت الاسلام جعفری تأکید کرد: حتی کشورهای دیگر نیز به این مطلب رسیده اند که یک قدرتی ورای اسباب مادی باید کار را راه بیاندازد و کسی نمی‌تواند بگوید من شروع کننده طرح اضطرار بوده ام و دوم این که ابزار هم عمومی است وبه ویژه آن که در شب و روز نیمه شعبان هرکسی می‌تواند دعا بخواند و هرکسی هر دعا و مناجاتی را بخواند برای فرج و گشایش اثر خواهد داشت.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری رسا،تاریخ 21 فروردین 1399، کد خبر:647501 ،www.rasanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین