پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 25
کد خبر: ۲۷۱۱۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
محمود دودانگه، معاون وزیر اسبق صمت اظهار داشت: متاسفانه سال‌ به سال که از زمان تشکیل صندوق گذشت، اصول و قواعد صندوق توسعه ملی که در قالب اساسنامه تعیین شده بود، دچار انحراف شده و این انحرافات نیز هر روز و هر سال بیشتر شده است.
شعارسال:محمود دودانگه با بیان اینکه علی‌رغم کاهش میزان فروش و افت قیمت نفت ورودی صندوق مثبت نیست، گفت: برداشت‌های دولت از صندوق افزایش یافته است.
 
محمود دودانگه، معاون وزیر اسبق صمت اظهار داشت: متاسفانه سال‌ به سال که از زمان تشکیل صندوق گذشت، اصول و قواعد صندوق توسعه ملی که در قالب اساسنامه تعیین شده بود، دچار انحراف شده و این انحرافات نیز هر روز و هر سال بیشتر شده است.
 
وی بیان کرد: به این ترتیب برداشت‌ها و استفاده‌هایی که از منابع صندوق می‌شود، عمدتا مواردی است که در چارچوب سیاست‌های دولت بوده نه قواعد اساس‌نامه صندوق توسعه ملی.
 
دودانگه گفت: من نمی‌گویم همه این هزینه‌ها اهمیت ندارد و نباید برای تامین آن به سراغ صندوق رفت، ولی طبیعتا نظرم این است که اگر تلاش می‌کردیم به اساسنامه صندوق وفادار بمانیم، می‌توانستیم مزیت بیشتری را برای اقتصاد و مردم ایجاد کنیم.
 
وی افزود: اکنون می‌بینیم که ورودی صندوق مثبت نیست. در نظر داشته باشید که اکنون میزان فروش نفت ایران محدود شده و در عین حال قیمت نفت هم افت کرده است. علی‌رغم این وضعیت برداشت از منابع صندوق با مصوبات مراجع مختلف صورت می‌گیرد. عدد این برداشت‌ها از ورودی صندوق خیلی بیشتر است.
 
معاون وزیر اسبق صمت بیان کرد: به این ترتیب اکنون ما نه تنها فلسفه اصلی صندوق که آن تبدیل منابع حاصل از فروش نفت به سرمایه‌های زاینده اقتصادی است را دچار انحراف کرده‌ایم بلکه همان منابع صندوق که از پیش وجود داشته است را هم اندک اندک برداشت می‌کنیم و بیم آن می‌رود که همان سرنوشتی که حساب ذخیره ارزی به آن دچار شد، گریبان صندوق توسعه را بگیرد.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  پایگاه خبری نوداقتصادی   ،تاریخ انتشار: 28 فروردین    1399،کدخبر: 2129984، www.90eghtesadi.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
0
0
دولت نه مالیات می تونه بگیره نه نفت بفروشه نه سرمایه گذاری خارجی جلب کنه راه دیگه ای نمونه براش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین