پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۲۷۲۶۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
براهیمی نیا گفت: در حال حاضر ۷۰۰ تالار پذیرایی عضو اتحادیه هستند که اگر برای حمایت از آنها اقدام نشود بعد از برداشتن ممنوعیت فعالیت از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا حداقل ۵۰ درصد آنها قادر به ادامه فعالیت اقتصادی نخواهند بود.

شعار سال:رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران براین باور است که ضرر و زیان فعالان این صنف بسیار وسیع است و اگر مورد حمایت قرار نگیرند بسیاری از آنها باید از چرخه فعالیت اقتصادی خارج شوند زیرا توان سرپا ماندن را دیگر نخواهند داشت.

خسرو ابراهیمی نیا اظهارداشت: طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا از اول اسفند تالارهای پذیرایی هیچ نوع فعالیت اقتصادی انجام نداده اند و هنوز تصمیمی برای آغاز فعالیت آنها اتخاذ نشده است.

وی افزود: در سه ماهه اخیر که فعالیت تالارهای پذیرایی ممنوع شد اوج فعالیت این صنف به دلیل اعیاد شعبانیه و عید نوروز بود و معمولا قبل از شروع ماه مبارک رمضان نیز تعداد رزروی ها برای برگزاری مراسم نامزدی و عقد زیاد است؛ در ایام ماه مبارک رمضان نیز مراسم افطاری های بزرگ در تالارها برگزار می شد اما در حال حاضر امکان فعالیت برای صنف تالارهای پذیرایی وجود ندارد.

ابراهیمی نیا تشریح کرد: در حال حاضر ۷۰۰ تالار پذیرایی عضو اتحادیه هستند که اگر برای حمایت از آنها اقدام نشود بعد از برداشتن ممنوعیت فعالیت از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا حداقل ۵۰ درصد آنها قادر به ادامه فعالیت اقتصادی نخواهند بود.

نایب رئیس دوم اتاق اصناف تهران ادامه می دهد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ناشناخته بودن آن رعایت پروتکل های بهداشتی و قرنطینه ای برای حفظ سلامت مردم الزامی است اما مساله اساسی این است که پس از عبور از این بحران نباید با انباشت صنوف ورشکسته مواجه شویم.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران تصریح می کند: در نامه های مکرر از اتاق اصناف ایران درخواست کرده ایم تا با رایزنی با مسئولان نسبت به جبران ضرر و زیان این صنف و حمایت از آنها اقدام شود زیرا در غیر این صورت بیش از ۵۰ درصد این صنف ورشکسته شده و از چرخه فعالیت اقتصادی خارج خواهند که این امر می تواند منجر به بیکاری تعداد زیادی از نیروی انسانی فعال در این صنف شود.

ابراهیمی نیا خاطرنشان می کند: در مذاکرات صورت گرفته با مسئولان دولتی مقرر شد تا به ازای هر نیروی انسانی ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان وام به صاحبکار پرداخت شود اما هنوز این شعار حمایتی از اصناف به مرحله اجرا در نیامده است تا صاحبان صنوف حداقل کمی دلخوش باشند.

وی درباره میزان ضرر و زیان فعالان صنف تالارهای پذیرایی می گوید: طبق محاسبات انجام شده حداقل ضرر و زیان در تالارهای کوچک و مناطق پایین شهر که اجاره آنها ۵۰ میلیون تومان است با احتساب هزینه کارگر و کالاهای غیرقابل مصرف و سودی که بابت تامین پول برای بازگرداندن بیعانه مشتریان پرداخت کرده اند در این سه ماهه ۵۰۰ میلیون تومان است.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی اظهارمی کند: ضرر و زیان در تالارهای پذیرایی بزرگ و مناطق شمال شهر به بالای دو میلیارد تومان می رسد.

این فعال صنفی خاطرنشان می کند: یکی از دردسرهای فعالان صنف تالارهای پذیرایی پول های با بهره ای است که از بازار برای بازپرداخت بیعانه مشتریان گرفته اند، است که لازم است نسبت به حل این معضل اقدامی شود. چندان تفاوتی ندارد که در کدام رسته صنفی فعالیت داشته باشید، مهم این است که بتوان در این روزهای سخت اقتصادی یک صنف را با توجه به نقشی که در کاهش میزان اشتغال داشته است، زنده و سر پا نگه داشت.

شعار سال، بااندکی تخلیص و اضافات برگرفته از سایت اتاق اصناف تهران،تاریخ6 اردیبهشت 1399، کدخبر:26744،www.otaghasnaftehran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
0
0
تالارهای پذیرایی یه عالمه قرارداد از دست دادن تقریبا میشه گفت نابود شدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین