پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۷۳۳۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
محسن حاجی میرزایی ،وزیر آموزش و پرورش گفت: برای سایر دانش آموزان که دسترسی به شبکه شاد ندارند باید بر استفاده از روش‌های دیگر از جمله راهبران آموزشی، ارائه بسته‌های آموزشی و آموزش‌های تلویزیونی و سایر روش‌ها تاکید شود و این اتفاق در استان‌ها و مناطق افتاده است و ما شاهد هستیم که راهبران آموزشی در مناطق روستایی و عشایری با رعایت فاصله اجتماعی در این مناطق کلاس‌های درس را تشکیل داده‌اند.

شعار سال :وزیر آموزش و پرورش گفت : برای دانش آموزانی که دسترسی به شبکه شاد ندارند باید بر استفاده از روش‌های دیگر از جمله راهبران آموزشی، ارائه بسته‌های آموزشی و آموزش‌های تلویزیونی و... تاکید شود.

 محسن حاجی میرزایی در دیدار صمیمی با جمعی از معلمان کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با گرامی شمردن هفته بزرگداشت مقام معلم و تشکر از زحمات و تلاش‌های معلمان برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت کشور و تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی توفیق عبادات همه بندگان خدا، اظهار کرد: سلام و صلوات بر روح بزرگواران شهید سنگر تعلیم و تربیت از جمله شهیدان باهنر، رجایی و مطهری و همه شهدای معلم می‌فرستم.

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث اختلال کار مراکز آموزشی در همه دنیا شده است، گفت: به دلیل اینکه این پدیده جهانی است لذا همه کشورها در صدد رفع این چالش هستند و از نظر من ویروس کرونا چالشی برای حکمرانی کشورها به وجود آورده است و کشورها با مدیریت این پدیده می‌توانند توان حکمرانی خوب خود را نشان دهند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه ویروس کرونا بخش‌های بهداشت، آموزش، اقتصاد و همه مناسبات جمعی انسان‌ها را تغییر داده است، گفت: اینکه هر یک از این بخش‌ها چگونه می‌توانند عوارض ناشی از ویروس کرونا را رفع کنند، مهم است. در این شرایط نقش‌های اجتماعی به دلیل کرونا تغییر پیدا کرده است و مشاغل درمانی مانند پزشکان و پرستاران موقعیت ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و این شرایط مانند موقعیتی است که کشور با جنگ مواجه می‌شود و نیروهای نظامی که حافظ امنیت مرزهای کشور هستند مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در جریان شیوع ویروس کرونا با یک آزمون مواجه شد، گفت: ارزیابی‌ام این است که فرهنگیان از این آزمون ویروس کرونا سربلند و با افتخار بیرون آمدند و نقش آفرینی‌های ارزنده‌ای داشتند. آموزش و پرورش توانست در سرعت، کیفیت و گستره جغرافیایی واکنش به ویروس کرونا، پاسخ خوبی داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فعالیت‌های ما در آموزش و پرورش باید علمی باشد، گفت: نمی‌توانیم در آموزش و پرورش فعالیت‌های تبلیغاتی داشته باشیم چرا که ۴۰ میلیون ذی‌نفعان آموزش و پرورش لحظه به لحظه عملکرد ما را بررسی می‌کنند و اگر در جایی حرفی غیر علمی یا تبلیغاتی زده باشیم آن را بازگو می‌کنند.

حاجی میرزایی با اشاره به دیدارش با رئیس شبکه آموزش گفت: به دلیل حضور آموزش و پرورش در این شبکه موقعیت شبکه آموزش ارتقا یافته است و ۲۷ میلیون بار فیلم‌های آموزشی این شبکه دانلود شده است.

وی با بیان اینکه بستر شبکه آموزش تعاملی نیست و ما نیازمند بستری تعاملی بودیم تا ارتباط بین دانش آموزان و معلمان برقرار شود اظهار کرد: باید دانش آموزان می‌توانستند سوالات خود را از معلمان بپرسند و یا معلمان تکالیفی مناسب با درس‌های داده شده به دانش آموزان می‌دادند و تکالیف انجام شده را بررسی می‌کردند که آموزش‌های تلویزیونی چنین قابلیتی را نداشت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای سایر دانش آموزان که دسترسی به شبکه شاد ندارند باید بر استفاده از روش‌های دیگر از جمله راهبران آموزشی، ارائه بسته‌های آموزشی و آموزش‌های تلویزیونی و سایر روش‌ها تاکید شود و این اتفاق در استان‌ها و مناطق افتاده است و ما شاهد هستیم که راهبران آموزشی در مناطق روستایی و عشایری با رعایت فاصله اجتماعی در این مناطق کلاس‌های درس را تشکیل داده‌اند.

وی مهمترین مأموریت آموزش و پرورش را توانمند کردن انسان‌ها، ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، مدیریت مناسبات اجتماعی و متکی بودن کودکان بر خود دانست و گفت: خطای بزرگی است که مأموریت آموزش و پرورش را فرستادن کودکان به دانشگاه بدانیم.

حاجی میرزایی با لزوم تاکید بر اجرایی کردن سند تحول به دلیل تاکید بر اهداف بالا اظهار کرد: برای اجرا کردن سند تحول باید جامعه را آگاه کنیم و برای این کار باید مفاهیمی را از سند تحول استخراج و در مورد آن با جامعه گفتگو کنیم. بنابراین هر چقدر بتوانیم حوزه حساسیت و توجه جامعه را برانگیزانیم می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم.

وی گفت: سیاست ما کاستن دغدغه همکاران فرهنگی است تا فرهنگیان بتوانند بر هدف اصلی خود یعنی تعلیم و تربیت متمرکز شوند و در این زمینه گام‌هایی برداشتیم و توانستیم در ترمیم حقوق فرهنگیان، ارائه تسهیلات و مسکن فرهنگیان فعالیت‌هایی داشته باشیم و این موضوع را همچنان پیگیری می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: امیدوارم با کمک هم بتوانیم برای حل مسائل جامعه قدم‌های بیشتر و بزرگ‌تری برداریم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:11اردیبهشت1399،کد خبر:4913700،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
0
باید از طریق همون فاصله گذاری اجتماعی یه عده کمی برن مدرسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین