پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۷۴۸۰۵
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
با تداوم تعطیلی مدارس اهمیت این دو بستر جهت تکمیل پرونده‌‌ آموزشی امسال مدارس اهمیت بیشتر پیدا کرد. اما نکته‌ای که نباید از آن غفلت کرد دسترسی دانش‌آموزان مناطق روستایی و یا مناطق روستایی به شبکه‌ آموزش و اینترنت است که اغلب دارای مشکلات زیادی هستند.

شعارسال: در شرایطی که کرونا موجب تعطیلی مدارس شده و آموزش دانش‌آموزان از طریق اینترنت و تلویزیون انجام می‌شود، هستند دانش‌آموزانی که به هیچ کدام از این دو دسترسی ندارند.
 
 پس از شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش از راه دور در اولویت مدیریت آموزشی کشور قرار گرفت. همزمان با صداوسیما که شبکه آموزش را پای کار معلمان و دانش‌آموزان آورد، مسوولان از راه‌اندازی برنامه شاد در بستر اینترنت جهت آموزش دانش‌آموزان خبر دادند.
 
با تداوم تعطیلی مدارس اهمیت این دو بستر جهت تکمیل پرونده‌‌ آموزشی امسال مدارس اهمیت بیشتر پیدا کرد. اما نکته‌ای که نباید از آن غفلت کرد دسترسی دانش‌آموزان مناطق روستایی و یا مناطق روستایی به شبکه‌ آموزش و اینترنت است که اغلب دارای مشکلات زیادی هستند.
 
البته نکته‌ مهم این ماجرا آن است که در چنین شرایطی بسیاری از معلمان فداکار به دنبال جبران این خلاها هستند، معلمانی که روایت فداکاری آنها خود حدیث مفصل است و در این مقال نگنجد اما پیشنهاد میکنیم این گزارش فارس را بخوانید:
 
بررسی شرایط برخی از مناطق محروم و روستایی در برخی از استان‌ها را در زیر بخوانید:
 
روستا‌های غرب استان اصفهان بدون تلویزیون، بدون اینترنت
 
 
تعداد بازدید : 46

 
گلایه دانش‌آموزان محرومی که هیچکس صدای آن‌ها را نمی‌شنود
 
یکی از دانش‌آموزان منطقه محروم «چناررود» در چادگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره عدم ارائه امکانات آموزشی از راه دور در این منطقه می‌گوید: کرونا که آمد ما هم نگران شدیم، گفتند در خانه بمانید، رفتیم در خانه ماندیم؛کم‌کم به فکر درس‌هایمان افتادیم؛ همه چیز داشت فراموشمان می‌شد که اعلام کردند شبکه آموزش تدریس می‌کند ولی  شبکه آموزش در چنارود پوشش نداشت؛ گفتند در فضای مجازی درس بخوانید، اما اصلا اینترنت نداریم که بخواهیم به تدریس‌ها گوش بدهیم.
 
 
تعداد بازدید : 20

گفت‌وگو با دانش‌آموزان اصفهانی
 

دانش آموزان ۶۰۰ مدرسه در استان ایلام، محروم از آموزش‌های مجازی
 
امیر مهردادی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: در ۶۰۰ مدرسه روستایی و عشایری شاهد عدم آنتن دهی تلفن همراه و همچنین عدم پوشش شبکه‌های دیجیتال هستیم که این آمار به ادارات زیرساخت و مخابرات جهت حل مشکلات ارائه شده است.
 
وی افزود: برای رفع مشکلات این دانش آموزان اقداماتی انجام شده که از آن جمله میتوان به ارائه پک‌های آموزشی، حضور راهبران آموزشی و ... اشاره کرد.
 
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: در تلاشیم با اخذ مجوزی مبنی بر برگزاری کلاس‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  و در زمان‌های معین کلاس‌هایی جهت رفع اشکال دانش آموزان برگزار شود.
 
 
تعداد بازدید : 13

گفت و گو با دانش‌آموزان ایلامی
 

آمارها درباره استان خراسان شمالی چه می‌گوید؟
 
می‌توان به آمار تفکیکی چند شهرستان‌ استان خراسان شمالی نیز نگاهی انداخت. به‌عنوان نمونه مدیر آموزش‌وپرورش فاروج گفته است: هزار و ۲۲۰ دانش‌آموز روستایی این شهرستان به دلیل محرومیت از دسترسی به اینترنت، امکان استفاده از آموزش‌های مجازی و شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) را ندارند.
 
وی افزود:  از این تعداد هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز در ۳۰ مدرسه ابتدایی تحصیل می‌کنند و ۱۲۰ دانش‌آموز دیگر نیز در ۳ مدرسه متوسطه در حال تحصیل هستند.
 

همچنین کارشناس فناوری اداره آموزش‌وپرورش شیروان گفت: تنها ۴۰ درصد دانش‌آموزان این شهرستان به سامانه شاد دسترسی دارند و ۶۰ درصد دیگر از آن محروم هستند.
 
مدیر آموزش‌وپرورش راز و جرگلان نیز که ازجمله محروم‌ترین نقاط خراسان شمالی است، اظهار کرد: فقط 10 درصد دانش آموزان این شهرستان وارد سامانه شاد شده‌اند و از مجموع 12 هزار دانش‌آموز این شهرستان، 90 درصد آنان به سیستم شاد دسترسی ندارند.
 
دانش‌آموزانی خوزستانی هم محروم از اینترنت و آموزش
 
دانش‌آموزان مناطق محروم خوزستان هم به مانند سایر دانش‌آموزان مناطق محروم کشور از خدمات آموزشی اینترنتی و تلویزیونی محروم هستند.
 
تعداد بازدید : 10

 
جنوب سیستان و بلوچستان هم محروم از آموزش از راه دور
 
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در خصوص دانش‌آموزانی که امکان بهره بردن از امکانات آموزش از راه دور ندارند به خبرنگار فارس گفت: همچنان در شرایط کرونایی بیش از 42هزار دانش آموز استان از طریق معلمان بومی و 57هزارو 718 دانش آموز هم از طریق توزیع بسته‌های آموزشی توسط راهبران آموزشی، آموزشهای لازم را فرا میگیرند.
 

به گفته دهقان معاون فنی صداوسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، در حال حاضر حدود 300 روستا در سیستان و بلوچستان فاقد پوشش دیجیتال هستند که تمام این روستاها در جنوب استان است.
 
معاون صداوسیمای این استان همچنین به خبرنگار فارس گفت: در منطقه سیستان به سبب کویری بودن و اینکه نقاط کوهستانی نداریم یک فرستنده تمام منطقه را پوشش می دهد اما در بلوچستان به سبب کوهستانی بودن و پراکندگی روستاها، بیشتر با مشکل مواجه هستند، این 300 روستا 6 درصد پوشش جمعیتی استان را تشکیل می دهند.
 
در خاتمه نیز آنکه، جبران مافات این محرومیت ها اکنون به دست معلمانی است که در شرایط کرونایی، بار سنگین آموزش را همچنان به دوش میکشند و با حضور میدانی خود به دنبال رفع این محرومیت ها هستند.
 
سوالی پایانی آن است که حق این دانش‌آموزان در پایان سال تحصیلی از برگه امتحانی چند است؟
 


شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  برنا ،تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت   1399،کدخبر:  13990219000172، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین