پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۷۳۸۲۳
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
مدارس کماکان تعطیل هستند و زمان بسیار کمی تا فصل امتحانات مانده است. این شرایط، اهمیت توجه خانواده‌ها به آموزش مجازی فرزندان را دو چندان می‌کند؛ اما متاسفانه حتی در این شرایط خیلی از والدین و برخی از دانش‌آموزان انگیزه و انرژی کافی برای همکاری با مدرسه در آموزش مجازی به‌خصوص برای بچه‌های پیش‌دبستانی را ندارند. به‌ ویژه این‌که قرار نیست از آن‌ها امتحانی هم گرفته شود بنابراین کودک و به‌خصوص والدین نگرانی نمره و... را ندارند و با دلایل مختلفی با مدرسه برای آموزش همکاری نمی‌کنند. دلایلی که پاسخ هر‌کدام‌شان را در ادامه همین مطلب تقدیم می‌کنیم.

شعار سال:مدارس کماکان تعطیل هستند و زمان بسیار کمی تا فصل امتحانات مانده است. این شرایط، اهمیت توجه خانواده‌ها به آموزش مجازی فرزندان را دو چندان می‌کند؛ اما متاسفانه حتی در این شرایط خیلی از والدین و برخی از دانش‌آموزان انگیزه و انرژی کافی برای همکاری با مدرسه در آموزش مجازی به‌خصوص برای بچه‌های پیش‌دبستانی را ندارند. به‌ ویژه  این‌که قرار نیست از آن‌ها امتحانی هم گرفته شود بنابراین کودک و به‌خصوص والدین نگرانی نمره و... را ندارند و با دلایل مختلفی با مدرسه برای آموزش همکاری نمی‌کنند. دلایلی که پاسخ هر‌کدام‌شان را در ادامه همین مطلب تقدیم می‌کنیم.

 
 پیش دبستانی برای بازی است 
  برخی از والدین که فرزندشان در مقطع پیش دبستانی یک یا دو مشغول تحصیل است اساساً به این‌که پیش دبستانی هم مقطع تحصیلی است، باور ندارند و معتقدند بچه در پیش دبستانی فقط باید بازی کند و روابط اجتماعی‌اش با هم سن وسالانش بهبود یابد و حالا که مدارس تعطیل است نیازی به آموزش مجازی نیست. درباره این نظر باید گفت درست است که در مقطع پیش دبستانی آموزش با بازی همراه می شود اما آن‌چه در نهایت مهم خواهد بود، خود آموزش است، فقط نوع آن متفاوت است. به‌خصوص این‌که بسیاری از کارشناسان معتقدند افزایش ضریب هوشی کودکان تا وقتی کمتر از ۶ سال دارند، امکان‌پذیر است و هر قدر سن کودک کمتر باشد، برای افزایش هوش می‌توان موثرتر عمل کرد. پس بی‌توجهی به آموزش مجازی برای بچه‌های پیش دبستانی باعث می‌شود یک دوره طلایی که کودک در آن مهارت‌های مختلف را در وجودش نهادینه می‌کند از دست بدهیم.
 بچه‌هایم که امتحان دارند مهم‌تر هستند 
  آموزش مجازی و برقراری شرایط مربوط به آن کار سختی است بنابراین والدین ترجیح می‌دهند تمرکز را روی بچه‌ای بگذارند که امتحان دارد و ممکن است نمراتش کم شود اما غیر از اهمیت افزایش ضریب هوشی در بچه‌های زیر 6 سال و ضرورت نهادینه کردن مهارت‌هایی در آنان، آموزش به آنان بهره وری بالاتری هم دارد و اگر بچه در سن کم چیزهایی را یاد بگیرد در مقاطع بالاتر، آموزش دادن به او راحت‌تر می‌شود. بنابراین نمی‌شود به این راحتی کودک پیش دبستانی را از اولویت آموزش مجازی حذف کرد.
در کلاس اول یاد می‌گیرد
  بسیاری از والدین که حوصله و انرژی آموزش همراه با بازی را ندارند می‌گویند، چرا وقتی بچه در دبستان همین چیزها را یاد می‌گیرد، الان باید با صرف اینترنت و وقت به او آموزش دهیم؟ واقعیت این است که بعد از 6 سالگی به معلومات فرزند ما اضافه می‌شود اما هوشش تقریباً افزایشی نخواهد داشت. در ضمن نوع آموزش در این مقطع که توام با بازی است، برای بچه شما جذاب‌تر است. اما نباید فراموش کنید که کنار کودک بودن و انجام کاردستی، بازی، حل کاربرگ و... به معنای انجام وظایف کودک هم نیست.
برای چه به پیش‌دبستانی پول دادم؟
درست است که شما به پیش‌دبستانی هزینه‌ای پرداخت کرده‌اید و حالا باید خودتان بیشتر امور مربوط به آموزش بچه را تقبل کنید اما این‌که شما در ازای هزینه‌ای که کرده‌اید فقط خدمات مجازی از پیش دبستانی دریافت می‌کنید، تقصیر فرزندتان نیست و به این بهانه نباید او را از آموزش محروم کنید. با بی‌توجهی به آموزش مجازی هزینه شما برنمی‌گردد اما فرزندتان فرصت‌های طلایی را از دست می‌دهد. اگر واقع بین باشیم هزینه اینترنت آموزش مجازی هر چند در این شرایط اقتصادی زیاد است اما برای خیلی از ما و در مقابل زمان و هزینه‌ای که خود مان در تلگرام و اینستاگرام برای سرگرمی می‌گذاریم آن چنان زیاد نیست.
 فرزندم همکاری نمی‌کند
در محل پیش دبستانی از تلویزیون و اسباب بازی و دیگر عواملی که حواس بچه را پرت کند خبری نیست اما در منزل خیلی چیزها هست که ممکن است تمرکز فرزند شما را به هم بزند. این موضوع قابل درک است. پس بدون غر زدن، بدون لحن دستوری، بدون بی‌حوصلگی و بداخلاقی کار آموزش مجازی را انجام دهید. مثل یک مربی باشید. نمی‌شود شما حین آموزش مجازی تلویزیون ببینید و با تلفن صحبت کنید اما انتظار داشته باشید حواس فرزندتان پرت نشوید. کار را خیلی هم جدی نگیرید. به هرحال در خود مدرسه هم فرزند شما گاهی حواسش پرت می‌شود. 
 بچه از آموزش مجازی سر درنمی‌آورد
 ممکن است والدین معتقد باشند بچه‌شان با آموزش مجازی چیزی یاد نمی‌گیرد. به‌ یاد داشته باشید نگرانی خیلی از والدین در روزهای نوجوانی فرزندشان بحث فضای مجازی است. شما الان این تهدید را به فرصت تبدیل کنید و اجازه دهید فرزندتان اولین ارتباطش با فضای مجازی را از دریچه آموزش و علم آموزش برقرار کند. حتی اگر چیز زیادی یاد نگیرد بازهم کمی سرگرم و از همه مهم‌تر با یک کاربرد مهم فضای مجازی آشنا می‌شود.
شعار سال با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان،تاریخ 14 اردیبهشت 13399،کد خبر:72725،www.zendegisalam.khorasannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین