پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۴۸۴
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
رییس سازمان شیلات ایران، با اجرای طرح پرورش ماهی در دریا در سال ۹۸ تصریح کرد: به علت عدم تخصیص به موقع ارز مورد نیاز برای واردات تجهیزات پرورش ماهی در دریا نتوانستیم به اهداف برنامه ششم توسعه در اجرای این طرح دست یابیم.

شعارسال:رییس سازمان شیلات ایران، توسعه پرورش ماهی در دریا را از برنامه‌های سازمان شیلات ایران در سال جهش تولید دانست و گفت: برای توسعه پرورش ماهی در دریا نیازمند تخصیص ارز دولتی برای خرید تجهیزات هستیم.
 
 «نبی‌الله خون‌میرزایی » با اشاره به شعار سال ۹۹ مبتنی بر تمرکز فعالیت‌ها بر جهش تولید، افزود : بسته جهش تولید و برنامه‌های پیشنهادی آن تدوین شده و به وزارت جهاد کشاورزی تحویل داده‌ایم که شامل محورهای مختلف و طرح‌های قابل بهره‌برداری برای سال جدید است.
 
وی اظهارداشت: در برنامه جهش تولید آبزیان، یکی از پروژه‌های بسیار مهم ما پرورش ماهی در دریا است که باید بتوانیم ضمن جبران عقب ماندگی جهش خوبی را در تولید ایجاد کنیم.

رییس سازمان شیلات ایران، با اجرای طرح پرورش ماهی در دریا در سال ۹۸ تصریح کرد: به علت عدم تخصیص به موقع ارز مورد نیاز برای واردات تجهیزات پرورش ماهی در دریا نتوانستیم به اهداف برنامه ششم توسعه در اجرای این طرح دست یابیم.
 
خون میرزایی افزود: ما در سال ۹۹ برای پرورش ماهی در دریا که از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود، به ارز دولتی نیازمند هستیم.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره توسعه ظرفیت پرورش میگو در سال جاری تصریح کرد: در سال جدید و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، پرورش میگو را افزایش خواهیم داد، همچنین توسعه ظرفیت پرورش ماهیان خاویاری و افزایش تولید خاویار و گوشت ماهیان خاویاری را در دستور کار قرار داده‌ایم.
 
وی افزود: پروژه تکمیل و بهره‌برداری از زیرساخت‌های مجتمع‌های پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی و برنامه توسعه بهره برداری از تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در چهار استان مجاز کشور را پیش خواهیم برد.
 
رییس سازمان شیلات ایران ادامه داد: در حوزه صید و صیادی، تکمیل، بهره‌برداری و بهسازی بنادر صیادی،‌ توسعه بهره‌برداری از صید تون ماهیان در آب‌های فراساحل و افزایش صید فانوس ماهیان در محدوده بیش از ۱۲ مایل و در صیدگاه‌های اختصاصی از برنامه‌های تدوین شده برای سال ۹۹ است.
 
خون‌میرزایی با اشاره به جلسه با وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: رویکرد وزیر جهاد کشاورزی در سال ۹۹ برای فعالیت‌ها بر مبنای جهش تولید، افزایش و جلب سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال با جلب مشارکت بخش خصوصی و تسهیل قوانین و مقررات برای ایجاد بهره‌وری در حوزه شیلات است.
 
وی افزود: نامگذاری سال با عنوان جهش تولید باعث می‌شود بسیاری از موانع از مقابل دستگاه‌های اجرایی و بهره‌برداران برداشته شود که در این زمینه برنامه منسجمی توسط دولت و وزارت جهاد کشاورزی تدوین شده است.
 
تراز مثبت تولید میگو نسبت به تکلیف برنامه توسعه در سال ۹۸
 
رییس سازمان شیلات ایران در رابطه با میزان تولید محصولات شیلاتی درسال ۹۸ اظهارداشت: سیل ویرانگر در سال گذشته باعث از بین رفتن تولیدات آبزیان در استان‌های مختلف کشور شد اما با حمایت خوبی که سازمان شیلات از بخش های بهره‌بردار و مزارع تولیدی به عمل آورد و بخش بزرگی از خسارات تولیدکنندگان جبران شد.
 
وی افزود: در پایان سال ۹۸، با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی رستوران‌ها، مراکز گردشگری و اختلال در زنجیره مصرف آبزیان، کار بخش شیلات از جهت عرضه و فروش دچار مشکل شد و مزارع پرورش ماهی محصولات خود را نتوانستند به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کنند.
 
رشد ۸ درصدی تولید میگو در سال ۹۸
 
خون‌میرزایی با اشاره به میزان پرورش میگو در سال گذشته خاطرنشان کرد: در زمینه میگو در سال گذشته به عملکرد ۴۶ هزار تن رسیدیم که نسبت به برنامه ششم توسعه حدود هشت درصد افزایش تولید داشتیم.
 
وی درباره تولید خاویار اظهارداشت: سال گذشته طبق تکلیف برنامه در تولید خاویار پرورشی باید به ۱۰ تن می‌رسدیم که به ۱۰.۷ تن رسیدیم.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در تولید گوشت ماهیان خاویاری دو هزار و ۴۱۷ تن به بازار عرضه شد اما حجم بالایی از تولید در مزارع پرورش ماهی مانده و مراکز مصرف این ماهیان که رستوران‌ها و هتل‌ها بودند، تعطیل هستند.
 
خون میرزایی با اشاره به روند رو به رشد آبزی‌پروری گفت: سال گذشته میزان آبزی‌پروری افزایش چشمگیری نسبت به سال ۹۷ داشت و از ۴۸۹ هزار تن به ۵۲۵ هزار تن رسید.
 
رییس سازمان شیلات ایران با تأکید بر این نکته که در صید و صیادی هم عملکرد خوبی داشتیم، تصریح کرد: در حوزه صیادی هم بیش از تکلیف برنامه بود و مجموع تولید محصولات شیلاتی از صید و آبزی پروری که باید یک میلیون و ۲۵۱ هزار تن ‌بود، به یک میلیون و ۲۹۰ هزار تن رسید.
 
وی افزود: بازسازی ذخایر در مجموع حدود ۳۷۴ میلیون قطعه بچه ماهی و میگو تولید و در مراکز رهاسازی شد.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  پایگاه خبری گسترش نیوز  ،تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت   1399،کدخبر:96571  ،www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین