پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۷۴۱۳۸
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: کارشناسان می‌گویند که تغییر واحد پولی کشور تاثیری بر تورم نخواهد گذاشت و فقط هزینه های جدیدی ایجاد می کند.

شعار سال: سید تقی کبیری در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۵ اردیبهشت) مجلس در مخالفت با لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور، گفت که این لایحه در بحث حذف چهار صفر از واحد پولی کشور است و امروز در بحث فوریت مطرح می‌شود. نزدیک سه دهه است که این موضوع مطرح شده و از دهه هفتاد دولت‌های مختلف مسئله واحد پولی را عنوان، اما در مرحله عمل اتفاقی نیفتاده است و امروز بانک مرکزی این موضوع را مطرح کرده است.

نماینده مردم خوی با بیان اینکه لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور و موضوع حذف چهار صفر از واحد پولی و فوریت آن مطرح است، گفت: در مقدمه این لایحه، اولویت فوریت مطرح نشده، طبیعی است در بحث لوایح و طرح‌ها اصل بر عادی بودن و رسیدگی به لوایح و طرح است. اگر فوریت مطرح می‌شود باید دلایل این فوریت نیز آورده شود و حتی دلایل این فوریت در صحبت‌های سخنگوی کمیسیون اقتصادی (محمود بهمنی) عنوان نشد.

وی تاکید کرد: تغییر واحد پولی و ضرورت آن را نیز کارشناسان مطرح می‌کنند،، اما در شرایط فعلی، هزینه‌های زائد و زیادی در راستای تغییر واحد پولی بر دوش کشور گذاشته می‌شود و آن چاپ اسکناس، امحای اسکناس‌های قبلی و فعلی، نرم‌افزار و تنظیم کلیه سیستم‌های بانکی و حسابداری بر واحد پولی جدید هزینه‌هایی است که بر دوش کشور می‌گذارد.

کبیری گفت: آیا امروز با وضعیتی که بودجه کشور در سال ۹۹ دارد، اینکه بخواهیم لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور را به صورت فوریت مطرح کنیم بار مالی برای کشور نخواهد داشت؟ با تورمی که کشور دارد حتی کارشناسان اقتصادی نیز گفته‌اند این تغییر واحد پولی بر تورم تأثیرگذار نخواهد بود. امروز مشکلات عدیده‌ای در بخش‌های مختلف کشور از جمله مشکلات کارگران، تورم در معیشت اقشار مختلف مردم وجود دارد.

وی افزود: اینکه واحد پولی کشور از ریال به تومان یا پارسه تغییر یابد، آیا دلایل توجیهی داشته؟ و آیا این نام‌ها کارشناسی شده است یا خیر؟ بنابراین ضرورت دارد بانک مرکزی کارشناسی بهتری در این خصوص انجام دهد و بنده مخالف فوریت این مسئله هستم.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری شفقنا، تاریخ انتشار 15    اردیبهشت    99، کد خبر:    935481، www.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین