پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۷۴۱۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
با نگاهی به تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های موسسات معتبر بین‌المللی ناشی از اثرات شیوع ویروس کرونا و فقدان افقی روشن در مهار آن، می‌توان بر اثرات آن بر متغیرهای کلان اقتصادی واقف شد که برخی از آنها نیز در حال حاضر به وقوع پیوسته‌اند.

شعار سال: کاهش چشم‌گیر رشد اقتصادی کشورها، کاهش قیمت نفت، سقوط بازار‌های سهام و رکود قابل توجه آن‌ها، که اثرات آن بر کشور ما به دلیل شرایط تحریم قابل تامل بوده، معضلات اقتصادی، کسری بودجه شدید دولت، کاهش سطح موجودی ذخایر ارزی به عنوان یک کشور کالا پایه (تمرکز بر در آمد نفتی) چندین برابر خواهد بود از جمله اهم چالش‌های کرونا به شمار می‌آیند.
البته به دلیل رشد غیر منطقی شاخص بورس ناشی از هجوم نقدینگی حجیم، سرگردان در کشور به آن و تاخیر در عمق بخشی مناسب به بازارسرمایه، مامنی برای مقاصد اقتصادی دولت برای رهایی از کسری بودجه شدید و رفع معضلات اقتصادی فراهم شده است. به نوعی که تصویر روشنی در خصوص رفتار تازه وارد شده‌ها به بورس و نیز عرضه متعدد شرکت‌های بزرگ دولتی در این مقطع برای جذب نقدینگی نمی‌توان داشت. همچنین تغییرات شاخص نه از متغیر‌های اقتصادی که براساس رفتار هیجانی و فشار نقدینگی تعیین خواهد شد که پایان آن وابسته به خاتمه این دومینوی فشار نقدینگی و رفتار هیجانی خواهد بود.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری صدای بورس، تاریخ انتشار 15    اردیبهشت    99، کد خبر:    413000، www.sedayebourse.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
0
این هیجان که فروکش کنه تازه هیجان منفی شروع میشه و بعد باید منتظر یک فاجعه بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین