پایگاه خبری تحلیلی شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۴۸۹
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
پس از تعطیلی موزه‌ها در روز‌های کرونایی، برخی از آن‌ها همچون موزه ملی با برپایی نمایشگاه مجازی ارتباط خود را با مخاطب حفظ کردند.

شعار سال: زیرساخت‌های سایبری موزه‌های کشور یکی از مسائلی است که همزمان با نمایشگاه‌های مجازی مورد چالش قرار گرفت.
جبرییل نوکنده، مدیر کل موزه ملی ایران، این زیرساخت‌ها را در کشور ضعیف ارزیابی کرد.
به گفته نوکنده اگر بخواهیم موزه‌ها را از نظر تولید محتوا به قبل و بعد از کرونا تقسیم کنیم جهش تولید محتوا به اندازه بیش از ۸۰ سال گذشته می‌رسد.
پیش از این دامون منزوی، عضو هیات اجرایی موزه پول، هم گفته بود کرونا نشان داد موزه‌های ایران در زمینه ارتباط با مخاطب ضعف دارند.
اما وقتی بحث نمایشگاه مجازی پیش می‌آید باید به محتوای مورد استفاده در این فضا هم توجه کرد.
به گفته پژمان نوروزی، طراح موزه، در فضای مجازی، حضور فیزیکی بازدیدکننده، جو و اتمسفر موزه مانند نورپردازی و اندازه آثار را نداریم.
او تاکید کرد نمی‌توانیم از کلمات استفاده کنیم و بگوییم عجب شیء دلنشین و یا چه پرابهت، بنابراین روایت باید یک ارزش را تولید کند.
از این پس توجه به زیرساخت‌های سایبری و تولید محتوای مناسب از جمله مواردی است که در موزه‌های ایران مورد توجه قرار می‌گیرد.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبر تحلیلی اعتماد آنلاین، کد خبر: 403393، تاریخ انتشار  ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین