پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۰۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
سخنگوی سازمان تعزیرات سید یاسر رایگانی در مصاحبه‌ای جدید از قیمت‌ سازی یکسال گذشته دلالان در سایت‌های شیپور و دیوار خبر داد.

شعار سال: واقعیت این است که بر خلاف بسیاری از گفته‌های کارشناسان که خودرو را یک کالای سرمایه‌ای نمی‌دانند، خودرو در کشور ما موردی مناسب برای سرمایه‌گذاری است.

به همین دلیل این روز‌ها خرید و فروش و دلالی خودرو از بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی سالم پرسودتر است.

تا چند مدت پیش دلالی در این بازار به گونه‌ای بود که بطور مثال بسیاری از افراد و نمایندگی‌های فروش با ورود به سیستم ثبت نامی شرکت‌ها و گرفتن حواله، ظرف چند ساعت درآمدی چند میلیونی به جیب می‌زنند.

حتی مصرف کنندگانی که چندین سال از خودرو خود استفاده کرده بودند به سبب تورم، خودرو خود را با رقمی بیشتر از رقم خرید اولیه به فروش می‌رسانند.

*** دلالی مجازی سبک جدید قیمت‌سازی

در اتفاقی جدید سید یاسر رایگانی در مصاحبه‌ای درباره دلالی و قیمت سازی خودرو‌ها در فضای مجازی، گفت:خودرو FH ۱۶ ماه پیش با ارز ۴۵۰۰ تومانی ۴۱۶ میلیون تومان بود متاسفانه در قیمت سازی‌ها و دلالی‌ها با قیمت ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در زمانی که ارز ۳ برابر شده بیش از ۶ برابر قیمت به فروش می‌رسد.

ولوو ۵۰۰ از قیمت ۴۲۰ میلیون تومان به قیمت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شده است.

ماشین از رده خارج شده ولو ۱۳۵۳ در این یکسال اخیر از قیمت ۶۰ میلیون تومان به قیمت ۶۰۰ میلیون تومان رسده است.

خودور مونتاژ چینی و تولید داخل البرز مدل ۸۹ قبل از عید در ماه‌های دی و بهمن به قیمت ۳۱۵ میلیون تومان به فروش میرفت، ولی امروز با قیمت ۵۹۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

*** نبود نظارت بر قیمت‌سازی مجازی خودرو

سخنگوی تعزیرات در پایان با اشاره به چند نمونه از قیمت سازی‌های این دو سایت در ادامه، اظهارداشت:بر این قیمت سازی‌های مجازی نظارت درستی انجام نمیگیرد.

اگر این دوسایت فروش همدست با دلالان خودرو نیستند پس نباید اجازه بدهند حقوق زحمتکشان صنعت حمل و نقل ضایع شود.

زحمتکشان صنعت حمل و نقل از این بازار آشفته ضرر اصلی را می‌کنند و به ما گله می‌کنند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار 18 اردیبهشت    99، کد خبر:    172381، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Japan
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
0
0
فقط همینو کم داشتیم که سایت دیوار و شیپور بیان واسه ما قیمت گذاری کنند.نظارت لازمه وگرنه این سایتا کلا افسار قیمت رو دست میگیرند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین