پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۹۰۲
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
منتخب مجلس یازدهم گفت: «اولین اولویت مجلس درباره شفافیت آراست. هرچند در مجلس دهم پیگیری‌هایی انجام شد، اما مجلس یازدهم باید پیگیری و عملی کند.»

شعار سال: کمال علیپور خنکداری ادامه داد: «مجلس، مردم را غریبه نداند. مردم حق دارند که از موضوعاتی که نمایندگانشان به آن‌ها ورود پیدا می‌کنند، آگاه باشند. فکر میکنم اگر موضوع قانون شفافیت آرا وجود داشته باشد بسیاری از مسائل، مشکلات پنهان اقتصادی و رانت‌های اقتصادی که در کشور وجود دارد، از بین می-رود.»
منتخب مردم قائمشهر در مجلس یازدهم تصریح کرد: «موضوع بعدی در رابطه با جهش تولید است. با توجه به اینکه انشاالله قرار است که تا سال ۱۴۰۴ ما در همه ابعاد، در منطقه برتر شویم، مجلس باید در موضوع روان‌سازی سرمایه‌گذاری و بحث تولید، مقداری قانون را آسانتر و روانتر کند.»
وی افزود: «رفع موانع تولید که در مجلس نهم در مورد آن بحث شد، مجلس یازدهم باید جدیتر ورود پیدا کند تا بتوانیم موضوع سرمایه‌گذاری و تولید را جدیتر بگیریم. الان مشاهده میکنیم که ویروس کرونا علی‌رغم تمام مشکلاتی که برای کشور به وجود آورده‌است، اما در بحث تولید شوینده‌ها و الکل، مجوز به سرعت صادر می-شود. چرا همین کار را برای واحد‌ها و تولیدات دیگر انجام ندهیم.»
این نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: «کشور ما، کشور جوانان پویا است، اما نرخ بیکاری آن هم بالاست. همچنین کشور‌های حاشیه خلیج فارس برای تولیدات و صادرات ما بسیار مستعد هستند. به شرط آنکه قوانین تسهیل و موانع رفع شود.»
علیپور مطرح کرد: «واقعیت این است که در بعضی از موضوعات به چشم انداز نزدیک نیستیم. درست است که در مباحث علمی مانند نانو تکنولوژی جزو کشور‌های برتر هستیم، اما در بسیاری از موضوعات مختلف کشور که استعدادش را هم داریم، میتوانیم جزو قدرت برتر شناخته شویم که این موضوع هم به مجلس مربوط میشود.»
این نماینده ادوار مجلس درباره رویکرد مجلس آینده درباره قوانین بانکی، گفت: «در بحث قوانین بانکی که شائبه ربا در آن وجود دارد هم باید نمایندگان مجلس ورود کنند. بنگاه‌های سرمایه‌گذاری و بانک‌ها در حال حاضر شریک دولت شدند که این کار بسیار غلط است. مردم پول میگذارند، ساختمان میخرند و کار‌هایی از این قبیل انجام می‌دهند، اما جهش اقتصادی مشاهده نمی‌کنیم.»
علیپور ادامه داد: «با سود‌های عجیب و غریبی که بانک‌ها محاسبه میکنند، سرمایه گذار دیگر راغب نیست که کار کارخانهاش را تکمیل کند علیرغم اینکه میداند، ضرر می‌کند. آنوقت است که مشاهده میکنیم بعضی از سرمایه‌گذاران درگیر دادگاه و از این دست مسائل می‌شوند.»
وی اضافه کرد: «البته از کسانی که وارد مجلس یازدهم شده‌اند یکی دو مورد وزیر اقتصاد هم حضور دارند که به نظر می‌رسد نگاه این آقایان هم همین باشد. با توجه به آنکه نگاه و امید مردم هم به این مجلس است، امیدوارم که از قالب حرف به عمل برسد.»
این منتخب مجلس یازدهم درباره دیگر اولویت مجلس، گفت: «موضوع بعدی بحث پروژه‌های عمرانی در کشور است. اگر با نگاه تملک یا درآمد کشور به موضوع نگاه کنیم، حدودا ۶۰ یا ۷۰ هزار پروژه کوچک و بزرگ در کشور داریم که نیمه تمام مانده‌است و این پول کلانی هم که نیاز دارد، با شرایط اقتصادی فعلی کشور جور در نمی‌آید.»
وی افزود: «من فکر می‌کنم کمیسیون عمران و کمیسیون اقتصادی باید با یکدیگر هماهنگ شوند و به روش‌های مختلف سرمایه گذاری، سرمایه گذاران را وارد میدان کنیم به این دلیل که پروژه‌های عظیمی هستند که خاک می‌خورند و مردم نگرانند. مردم حلاوت کلنگ زدنش رادیدهاند، اما شیرینیاش رو نچشیدهاند.»
علیپور ضمن تاکید بر ورود کمیسیون عمرانی به مسائلی از این قبیل، گفت: «بسیاری از پروژه‌ها نیمه تمام ماندهاند. بیمارستان‌هایی را داریم که چندین سال است که نیمه تمام ماندهاند. بسیاری از سرمایه گذاران می‌توانند بر روی همین بیمارستان‌ها سرمایه گذاری کنند و آن‌ها را تکمیل کنند، چندسال دست آن‌ها باشد، درآمد‌زایی کنند و سودش را ببرند و سپس در اختیار دولت بگذارند.»

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی تریبون، کدخبر: 2933، تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1399، www..iran3bn.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین