پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۰۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷
سیدمهدی مقدسی گفت: 30 درصد از مصوبات قانونی کشور طرح‌محور است که دو سوم به صورت لوایح و یک سوم طرح است، در بسیاری از کشورها اجازه ارائه طرح به مجلس داده می‌شود اما نه به این میزان بنابراین در این زمینه باید بیشتر توجه کرد.

شعار سال:سیدمهدی مقدسی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان مرکزی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون‌گذاری است، اظهار داشت: تصویب قانون برنامه ششم توسعه از جمله وظایف مجلس در دوره نهم بود اما در مجلس دهم با بررسی‌های فراوان بیش از 5 ماه به تصویب رسید همچنین قوانین تفویض اختیارات استان‌ها، قوانین اعتبارات استانی، افزایش اعتبارات ورزشی، قوانینی در حوزه آب و کشاورزی، قوانین تجارت، قانون رفع موانع تولید و استفاده حداکثری از توان داخلی، قانون مالیات ارزش افزوده، قانون صدور چک و سایر موارد نیز انجام شد.

وی افزود: قانون مبارزه با قاچاق کالا، حمایت از محیط‌بانان، حمایت از زنان، کودکان و معلولان، تفکیک المپیک از پاراالمپیک، قانون هوای پاک، حفاظت از خاک، ساماندهی تالاب‌ها، حفاظت از منابع ژنتیکی، افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها، مبارزه با پولشویی و تشدید مجازات اسیدپاشی نیز در مجلس مورد بررسی قرار گرفتند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه، اقدام متقابل سپاه در مقابل دشمن، قانون تقویت استاندارد متناسب با شرایط روز، قانون تشکیل صنایع نیروی دریایی، قانون نظام آموزش و تقویت فنی و حرفه‌ای، حمایت از خانواده، حمایت از صنایع دستی و هنرمندان، حمایت از سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و غیره در مجلس دهم مورد بررسی قرار گرفت و تعدادی اصلاح شدند.

مقدسی تصریح کرد: قانون اشتغال روستاها در اواخر سال 96 اجرا و حدود یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برداشت و به ریال تبدیل شد که با نرخ 6 درصد برای اشتغال روستایی به کار گرفته شد.

وی ادامه داد: مجلس دوره دهم در زمینه قانون‌گذاری اقدامات خوبی انجام داد و نمایندگان استان در مدت 4 سال نماینده بودن خود علی‌رغم تضارب آرا همکاری و تعامل خوبی با یکدیگر داشتند و در روز گذشته نامه جاده شازند به ازنا به امضای 7 نماینده استان رسید.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی  خاطرنشان کرد: نمایندگان علاوه ‌بر حوزه قانونگذاری در زمینه تحقیق و تفحص و پیگیری مطالبات مردم و در کمیسیون‌های مجلس حضوری فعال دارند که امیدواریم این اقدامات و پیگیری‌ها ادامه داشته باشد.

‌مقدسی عنوان کرد: فرایند قانونگذاری در کشور با مشکلاتی همراه است که باید اصلاح شود به طوری که بیش از 12 هزار قانون در کشور وجود دارد که تعدد قوانین تناقض در اجرا را ایجاد می‌کنند به همین  سبب باید اصلاح قوانین انجام شود.

وی بیان کرد: 30 درصد از مصوبات قانونی کشور طرح‌محور است که دو سوم به صورت لوایح و یک سوم طرح است، در بسیاری از کشورها اجازه ارائه طرح به مجلس داده می‌شود اما نه به این میزان بنابراین در این زمینه باید بیشتر توجه کرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس ‌‌عنوان کرد: در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در قوانین معدنی 681 ماده و 2 هزار و 800 حکم وجود دارد که اصلاحاتی در این زمینه انجام شد، 6 درصد ذخایر معدنی دنیا در ایران است و 11 هزار و 600 معدن در کشور داریم که بیش از 50 درصد معادن تعطیل است همچنین قوانین مربوط به حوزه صنعت نیز اصلاح شدند.

مقدسی بیان کرد: نظام بودجه‌ریزی مشکلاتی دارد که باید اصلاح شود و موضوع تفویض اختیار بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، اصلاح امور و پذیرش اشتباهات شجاعت است و حماقت نیست.

وی ادامه داد: عملکرد دستگاه‌‌‌ها می‌تواند بیشتر باشد و رابطه معناداری در زمینه میزان حضور مردم در انتخابات و جایگاه‌ها وجود دارد به همین سبب باید با برطرف شدن مشکلات تلاش کنیم تا میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر باشد.

شعار سال: با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ،تاریخ 25 اردیبهشت 1399، کد خبر:2265732،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
0
اینکه فقط طرح و لایحه بدهند نمایندگان محترم که دردی را درمان نمی کند این طرح ها باید پشتوانه اجرایی داشته باشد و زیرساخت لازم برای اجرا داشته باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین