پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 29
کد خبر: ۲۷۶۳۳
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت:‌حدود 5 دهک فقیر جامعه یا از تسهیلات بانکی بی بهره یا کم بهره هستند که روستاییان ما شامل این دهک ها هستند .

شعارسال: ابوالفضل رضوی در برنامه رادیویی "صبح و گفت‌وگو" گفت: باید تثبیت جمعیت و مهاجرت معکوس در روستاها شکل گیرد؛ چراکه بی توجهی به قشر روستایی، بی توجهی به کشور تلقی می شود.

وی اظهار کرد: امروز همه معادن در روستاها قرار گرفته اند، اما چرا صنایع فرآوری معدنی خارج از روستاها هستند و روستاییان فقط از گرد و غبار برداشت معادن آسیب ببینند و متاسفانه عزیزانی که جمع بندی نظرات شوراها را بر عهده داشتند به این مهم کم توجهی کردند.

رضوی تخلیه روستاها را نشان از تغییر تولیدگری به سمت مصرف گری روستاییان عنوان کرد و افزود: روستاییان ما خاموشی برق دارند و از داشتن شبکه های مختلف صداوسیما و آنتن تلفن همراه بی بهره اند و از طرف دیگر می بینیم یک زن روستایی در شهر با ایجاد کارگاه خیاطی برای 100 نفر شغل ایجاد کرده چراکه هزینه تولید در روستا گران تر است و باید مواد اولیه را با صرف هزینه به روستا برده و محصول را بار دیگر به شهر ارسال کند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه باید در نظام بانکی برای روستاییان ایجاد تسهیلات شود، همچنین اظهار کرد: جاده های روستایی ما امنیت خوبی ندارند و متاسفانه هزینه حمل و نقل در آن بیشتر از جاده های شهری است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 13شهریور1395، کدخبر: 95061308591: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین