پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۰۱۷
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
پرویز فتاح گفت: املاکی که در سطح شهر تهران مالکیت آن‌ها در اختیار بنیاد مستضعفان است در راستای نگهداری، مرمت و احیا به وزارت میراث فرهنگی واگذار شده اند و بهره برداری از آن‌ها نیز به این نهاد واگذار می‌شود.
شعارسال:املاک زیادی در سطح شهر تهران وجود دارد که به علت عدم تعیین تکلیف زیر انبوهی از خاک و غبار بدون استفاده در حال فرسایش و تخریب هستند. ظرفیت هایی که می توانند هر کدام به تنهایی تحولی شگرف در شهر تهران ایجاد کنند و تبدیل به قطب گردشگری و توریستی شوند. املاکی که با همکاری دستگاه های مختلف می توان به وضعیت آن ها سامان داد و از تخریب آن ها جلوگیری کرد.
 
پرویز فتاح،رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به املاکی که در اختیار این مجموعه است، گفت: املاکی که در سطح شهر تهران مالکیت آن ها در اختیار بنیاد مستضعفان است در راستای نگهداری، مرمت و احیا به وزارت میراث فرهنگی واگذار شده اند اما مالکیت این املاک همچنان در اختیار بنیاد مستضعفان باقی می ماند.
 
او در خصوص تعداد املاک تاریخی که به بهره برداری نرسیده اند و در اختیار بنیاد مستضعفان هستند، تصریح کرد: تلاش ها ادامه دارد تا سایر املاک تاریخی نیز شناسایی و کارشناسی شوند تا پس از ارزیابی این املاک نیز به متخصصین امر واگذار شود.
 
رئیس بنیاد مستضعفان افزود: نگهداری از چنین ساختمان ها و بناهایی  به علت ارزش تاریخی و قدمتی که دارند، بسیار سخت است و بنیاد مستضعفان قطعا در این عرصه از وزارت میراث فرهنگی کمک خواهد گرفت و بهره برداری از آن ها را به این نهاد واگذار می کند. نمونه بارز این اقدام نیز کاخ مرمر بود و هم اکنون کارشناسان میراث فرهنگی برای انجام اقدامات لازم مستقر هستند.


شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری   برنا،تاریخ انتشار:  31 اردیبهشت   1399،کدخبر: 1004437 ،www.borna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین