پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۴۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
مجموعه میراث فرهنگی به صورت قانونی و بر مبنای قانون بر تمامی اماکن تاریخی کشور نظارت می کند و در همین راستا خانه ها و مجموعه هایی که در اختیار بنیاد مستضعفان هستند نیز شامل آن می شوند.
شعارسال:معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در رابطه با همکاری‌های اخیر با بنیاد مستضعفان تصریح کرد: جدیدترین نمونه آن کاخ مرمر و موزه دفینه است که با نظارت کامل مجموعه میراث فرهنگی مرمت و بازسازی و آماده بازدید عموم شدند.
 
 همواره موضوع بناهای تاریخی که در اختیار مجموعه میراث فرهنگی قرار ندارد نگرانی هایی را در خصوص نگهداری و سلامت آن ها ایجاد کرده است و لزوم همکاری بین سازمانی در این عرصه را به وضوح یادآوری می کند.
 
محمدحسن طالبیان، معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در این خصوص گفت: آن مبحثی که بنیاد مستضعفان در خصوص واگذاری املاک تاریخی به مجموعه میراث فرهنگی مطرح کرده است به این معنا نیست که مالکیت خانه های تاریخی و موزه ها به میراث فرهنگی واگذار شده باشد بلکه به این معنا است که میراث فرهنگی در مقوله کارشناسی، مراقبت و مرمت در این عرصه با بنیاد مستضعفان همکاری می کند و الزامات این عرصه را مدیریت می کند.
 
او با اشاره به مقوله قانونی بودن نظارت مجموعه میراث فرهنگی بر کلیه بناهای ارزشمند این حوزه افزود: مجموعه میراث فرهنگی به صورت قانونی و بر مبنای قانون بر تمامی اماکن تاریخی کشور نظارت می کند و در همین راستا خانه ها و مجموعه هایی که در اختیار بنیاد مستضعفان هستند نیز شامل آن می شوند.
 
معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در رابطه با همکاری‌های اخیر با بنیاد مستضعفان تصریح کرد: جدیدترین نمونه آن نیز کاخ مرمر و موزه دفینه است که با نظارت کامل مجموعه میراث فرهنگی مرمت و بازسازی و آماده بازدید عموم شدند. مدیریت میراث فرهنگی استان تهران در زمینه احیای کاخ مرمر نقشی اساسی داشت و به خوبی بر مراحل آماده سازی آن نظارت کرد.

طالبیان با اشاره به اهمیت مقوله میراث فرهنگی برای مجموعه بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد مستضعفان اخیرا به خوبی مقوله میراث فرهنگی را در اولویت خود قرار داده است و برنامه های خوبی را در این عرصه مدیریت می کند که یکی از آن ها موزه رامسر است.
 
این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی تاکید کرد: بنیاد مستضعفان در همین خصوص هر مجموعه نفیسی که از منظر ما ارزش تاریخی دارد را به مجموعه ای تبدیل می کند تا بتوان در وهله اول شرایط را برای بازدید عمومی فراهم کرد و در وهله بعد مقوله مراقبت از این مجموعه های ارزشمند نیز به خوبی انجام می شود.
 
طالبیان در پایان با اشاره به 2500 پروژه مرمت فعال در کشور در سال گذشته گفت: از 20 فروردین سال 99 نیز پروژه‌های مرمت با رعایت پروتکل‌هایی آغاز و در زمینه ایجاد موزه‌های خصوصی نیز برای افراد زیادی مجوز صادر شده است تا بتوان از این ظرفیت تاریخی گسترده در کشور بهترین استفاده را داشته باشیم.
 

 شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  برنا ،تاریخ انتشار:  9 خرداد 1399،کدخبر :   1006353،www.borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
0
این ها که به حرف و شعار آسان هست که بگوییم بر تمام آثار تاریخی نظارت می کنیم.باید دید در عمل چگونه اقدام می شود.وضعیت خیلی از آثار تاریخی در ایران خوب نیست. از تخریب گرفته تا دست درازی و ساخت و ساز بیجا و رها شدگی .پس مسئولین کمی از لاک شعار بیرون بیان و به عرصه عمل وارد بشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین