پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۷۲۸
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
ماجرای غیزانیه خوزستان بحدی باعث تاثر شهروندان شده که با حساسیت ویژه‌ای، اخبار مربوط به این رویداد را دنباله گیری می‌کنند. در این بین، انواع شایعات و تخریب‌ها نیز، وارد اخبار شده و پیامد‌های نامطلوبی را برجای می‌گذارد. راست آزمایی این حجم از شبهات نیازمند اطلاع رسانی رسانه از یکطرف و پاسخگویی و شفاف سازی مسئولان از طرف دیگر است. در خصوص خبر حاضر، تقاضای شفاف سازی از طرف استانداری و آبفای خوزستان را داریم.

شعار سال: ۱۱ میلیارد تومان ساخت و تجهیز طبقه سه و اتاق کنفرانس آبفای خوزستان با ترک تشریفات!

چند وقت قبل، نامه دیوان محاسبات خوزستان مبنی بر تخلفات آبفای خوزستان به مدیرعاملی آقای صادق حقیقی پور را منتشر کردم و امیدوار بودم دستگاه‌های مسئول در این زمینه پاسخگو باشند و مشکلات آب و فاضلاب خوزستان مظلوم را ببینند و درد‌ها را بشنوند.

اما در ادامه، بدون اینکه کسی کَکش بگزد آبفای اهواز و آبفای خوزستان و آبفای روستایی ادغام شد و برای تقدیر و پاداش، جناب حقیقی‌پور را به امپراطوری آب و فاضلاب استان منصوب کردند!

مشکلات کمبود و قطعی آب و خرابی سیستم فاضلاب عموم شهر‌ها و روستا‌های خوزستان با اینکه ۳۸ درصد آب‌های سطحی کشور در این استان جاری است، کماکان برجای خود باقی است و روز به روز بدتر می‌شود!

امروز همه مسئله غیزانیه را می‌بینند که امنیتی شده و مردم بدبخت و رنجور جاده ترانزیستی رامهرمز به اهواز را بستند تا شاید توجهات اصحاب رسانه و مردم و دستگاه‌ها را به خود جلب کنند. اما کسی نمی‌پرسد چرا این اتفاق افتاده؟ و کسی پاسخ نمی‌دهد چرا؟!

همزمان فیلم‌هایی منتشر شده از حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و صادق حقیقی پور مدیرعامل آبفای خوزستان در غیزانیه در سال‌های ۹۵ و ۹۶ که وعده کرده بودند مشکل آبرسانی به غیزانیه را حل می‌کنند!

روز‌ها و ماه‌ها و سال‌ها گذشت، ولی آبرسانی به غیزانیه حل نشد که نشد! جالب است استاندار خوزستان که طبق اسناد ارائه شده در دادگاه محاکمه ابرمتهمان ارزی، به مسئولین بانک کشاورزی فشار و توصیه کرده بود ۲۰۰ میلیون دلار در اختیار امید اسدبیگی قرار بدهند می‌گوید مشکل پروژه آبرسانی به اهواز تامین ارز و اعتبار است!

اما، طبق اسناد بدست آمده، صادق حقیقی پور پروژه "تکمیل اتاق کنفرانس و بحران" طبقه سه ساختمان آبفا را با ترک تشریفات و با امضای استاندار به مبلغ ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از ردیف "اصلاح و بازسازی شبکه و تاسیسات آب شهر‌های خوزستان" به شرکت شبکه کاران جوان واگذار کرده است! آن هم به دلایل توجیهی که ذکر کرده و وارد نیستند!

حقیقی پور در حرکتی دیگر، قرارداد نصب تجهیزات صوتی و تصویری اتاق مدیریت بحران را به مبلغ ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، بازهم با ترک تشریفات و با دلایل توجیهی نابجا از همان ردیف "اصلاح و بازسازی شبکه و تاسیسات آب شهر‌های خوزستان" به شرکت سیما صوت شرق واگذار می‌کند!

جالب است بدانید مدیر شرکت شبکه کاران (قرارداد اول) و شرکت سیما صوت شرق (قرارداد دوم)، هر دو زن و شوهر هستند!

حال سوال اینجاست؛ چرا این مبالغ از ردیف اصلاح و بازسازی تاسیسات آب شهر‌ها داده شده؟ چرا هر دو قرارداد با ترک تشریفات واگذار شده؟ به چه دلیلی؟ این کار را که هر پیمانکار و شرکتی می‌توانست انجام دهد! و چرا مبالغ اینقدر سنگین بسته شدند؟ و آیا نمی‌شد با ۱۰،۲۰،۳۰ یا ۵۰ درصد این مبالغ، این پروژه‌ها را اجرا کرد؟

حالا شما برای من از نبود پول برای آبرسانی به غیزانیه بگویید، ولی تا زمانی که این مسائل روشن نشود مشکلات غیزانیه و امثال ذلک حل نخواهد شد؟!

داود مدرسی یان

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین