پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۴۲۷
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان به عضویت بیش از ۷۱ هزار خانوار از خدمات این صندوق اشاره کرد و گفت: ۳ هزار و ۱۵۰ خانوار این استان از صندوق بیمه اجتماعی روستائیان مستمری می‌گیرند.
شعار سال: قدرت‌الله مرادیان با اشاره به فرا رسیدن پانزدهمین سال فعالیت بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سطح کشور، اظهار کرد: کسانی که در همان سال‌های نخست در این صندوق حضور داشتند امسال به بازنشستگی نائل می‌شوند.

وی با یادآوری این مطلب که در حال حاضر ۷۱ هزار خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند، اضافه کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۱۱۵ خانوار مستمری‌بگیر این صندوق در استان لرستان هستند.

مرادیان در خصوص درصد واریزی بیمه‌شدگان این صندوق، اضافه کرد: حق‌ بیمه این صندوق به شکل سالانه پرداخت می‌شود به‌طوری‌که پنج درصد حق بیمه توسط فرد بیمه‌شده و ۱۰ درصد حق توسط دولت پرداخت می‌شود این در حالی است که حداقل سطوح واریزی در این صندوق ۳۳۰ تا ۸۴۰ هزار تومان و پرداخت دو برابری توسط دولت است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان با تأکید بر این‌که حقوق واریزی به بازنشستگان این صندوق متناسب با سطوح پرداختی است، خاطرنشان کرد: این صندوق بیشترین امتیاز را به جوانان داده است و حداقل سن برای عضویت در این صندوق ۱۸ سال و حداکثر سن برای عضویت ۵۰ سال تمام است، این در حالی است که افراد با ۶۵ سال سن و واریز ۱۵ سال حق بیمه می‌توانند بازنشسته شوند.

وی با ذکر این مطلب که رانندگان در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت می‌توانند از مزایای این صندوق استفاده کنند، بیان کرد: در دولت تدبیر و امید از سال ۹۲ تاکنون ۴۰ هزار و ۹۴۲ نفر به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر درآمدند و علی‌رغم مشکلات، استان لرستان جزء استان‌های برتر کشور است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به فعالیت‌های این صندوق در سیل استان اشاره کرد و با یادآوری این مطلب که اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر به مدت ۲۰ روز در لایروبی خانه‌های شهرستان پل‌دختر و معمولان مشارکت داشتند، اضافه کرد: ۲۰ هزار بسته غذای خشک، ۶ هزار پُرس غذای گرم، ۵۰ هزار بسته بهداشتی بین سیل‌زدگان توزیع شد.

مرادیان به استقرار تیم امدادی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر لرستان در شهرستان‌های سیل‌زده استان اشاره و با تأکید بر توزیع ۵ هزار لباس گرم و ۴ هزار جفت پوتین بین سیل‌زدگان استان لرستان، افزود: در ایام سیل استان ۸۰ تن برنج و ۵۰ تن کیسه آرد بین سیل‌زدگان توزیع شد این در حالی است که یک واحد نانوایی در شهرستان معمولان استقرار یافت و نان رایگان بین سیل‌زدگان توزیع می‌کرد.

وی به تهیه جهیزیه نوعروس در شهرستان‌های سیل‌زده لرستان اشاره کرد و با اشاره به اعطای ۵۰ میلیون ریال کارت هدیه به سیل‌زدگان استان و پرداخت هزینه درمان دو مصدوم نخاعی، اظهار کرد: در ایام سیل، ۵ کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر که در ایام سیل دچار خسارت شده بودند تجهیز و فعالیت خود را از سر گرفتند.

مرادیان در خصوص آمار مشمولین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر خاطرنشان کرد: ۱۸۰ هزار خانوار مشمول استفاده از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان با تأکید بر این‌که سطوح درآمدی این صندوق متناسب با درآمد روستائیان تعیین می‌شود، افزود: سالانه تعدادی از خِبرگِان کشور متناسب با درآمد روستائیان و با در نظر گرفتن تمام مؤلفه‌ها و پارامترها سطوح درآمدی را انتخاب می‌کنند این در حالی است که در حال حاضر پرداخت حق بیمه در این صندوق ۳۳۰ تا ۸۴۰ هزار تومان و پرداخت دو برابری توسط دولت است و محدودیتی برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی، روستائیان و عشایر وجود ندارد.

وی با تأکید بر این‌که در شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا به ۱۶۰ مستمری‌بگیر این صندوق، وام ۳ میلیون تومانی قرض‌الحسنه داده شده است، تصریح کرد: بیش از ۳ میلیون پیامک بهداشتی به اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر ارسال شده است.

مرادیان با بیان این‌که صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر پانزدهمین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و بیمه‌شدگانی که ۱۵ سال به این صندوق اعتماد کرده بودند بازنشسته شدند، اضافه کرد: افراد دارای ۶۵ سال سن و ۱۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند از خدمات بازنشستگی این صندوق استفاده کنند این در حالی است که افراد دارای ۷۰ سال سن با ۱۰ سال سابقه نیز می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، کدخبر: 99031408672، تاریخ انتشار: 14 خرداد 1399، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین