پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۷۵۰
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲
مدیرکل میراث و گردشگری لرستان گفت: باتوجه به آنکه مرمت قلعه فلک‌الافلاک ادامه دارد امکان بازدید از این مجموعه برای گردشگران فراهم نیست. در این میان استان لرستان آماده پذیرایی از مسافران می‌شود.
شعار سال: امین قاسمی (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان) با اشاره به تعطیلات عید فطر که پشت سر گذاشته شد و تعطیلات نیمه خرداد که در پیش روست، گفت: ما ازجمله نهاد‌هایی هستیم که باید در عین تابعیت از ستاد کرونا استان، از دستوران وزارتخانه مطبوع خود نیز پیروی کنیم. در این راستان وزیر میراث و گردشگری اعلام کرده است که تمام جاذبه‌های طبیعی و موزه‌ها و تاسیسات گردشگری باید باز شوند و به بازدیدکنندگان خدمات ارائه دهند. در این میان با توجه به آنکه بر اثر زلزله چند روز گذشته شاهد بروز خساراتی به قلعه فلک‌الافلاک بودیم، از این رو به دلیل انجام مرمت‌های لازم، می‌توان گفت تنها موزه اصلی استان که گردشگر پذیر است، تعطیل است و امکان بازدید گردشگران نیست.

به گفته فلاحی با توجه به آنکه حدود ۱۵ روز پیش با وقوع زلزله روبه رو بودیم، مرمت فلک‌الافلاک حدود ۱۰ روز زمان نیاز داشت از این رو بازگشایی این مجموعه در تعطیلات نیمه خرداد امکان پذیر نیست.

او ادامه داد: درخصوص بازدید از جاذبه‌های طبیعی نیز دستور‌های لازم برای آماده سازی این مکان‌ها برای پذیرش مسافران داده شده و قرار است سرویس‌های بهداشتی آماده‌سازی و تمیز شوند و زیرساخت‌ها فراهم شود تا به محض آنکه ستاد کرونا استان اجازه ورود گردشگران به این جاذبه‌ها را بدهد، امکان پذیرایی از گردشگران فراهم باشد. حتا دریاچه گهر که حدود ۱۸ کیلومتر با مسیر ماشین رو فاصله دارد نیز آماده سازی شده است.

تمام این صحبت‌ها درحالی مطرح می‌شود که استان لرستان به عنوان یکی از استان‌های قرمز کشور به لحاظ شیوع ویروس کرونا، حتا قبل از آغاز تعطیلات عید فطر اعلام کرده بود که از پذیرش مسافران معذور خواهد بود. با این وجود تعداد زیادی از گردشگران به این استان سفر کردند، ولی امکان بازدید یا دریافت خدمات در جاذبه‌های شاخص استان را نداشتند.

قاسمی در این خصوص گفت: گردشگران در این ایام به صورت پراکنده در برخی از جاذبه‌ها حضور یافتند و البته شاهد حضور جمعیت زیادی در استان بودیم. البته همچنان تمام هتل‌های استان تعطیل هستند و تا زمانی که اجازه استاندار نباشد بازگشایی نخواهند شد. لرستان همجوار استان پر خطری مانند خوزستان است و درحال حاضر نیز وضعیت استان به لحاظ شیوع کرونا قرمز است. سعی کردیم حضور گردشگران و برپا کردن چادر را به صورتی مدیریت کنیم که فواصل اجتماعی را رعایت کنند. در این میان نباید فراموش کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، بخش خصوصی گردشگری در ۳ ماه گذشته بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان خسارت دیده است و بخش صنایع دستی نیز حدود ۱۵ میلیارد تومان در حوزه تولید و فروش خسارت دیده‌اند.

او خاطرنشان کرد: هرچند درحال حاضر تعطیلات نیمه خرداد را پیش رو داریم، اما با توجه به ضرر و زیانی که تاسیسات گردشگری طی ماه‌های گذشته متحمل شده‌اند دیگر نمی‌توان انتظار ارائه تخفیف داشت، در این میان نرخ خدمات گردشگری در استان لرستان بیش از ۳۰ درصد کمتر از نرخ عادی کل کشور است. البته تخفیف ۵۰ درصدی به فعالان حوزه سلامت در صورت بازگشایی ارائه خواهد شد. در این میان ورود تور‌های گردشگری به استان را ممنوع کرده‌ایم و طی این مدت نه تنها با تور‌های غیر مجاز بلکه با تور‌های مجاز نیز برخورد شد.

به گفته مدیرکل میراث و گردشگری لرستان، طی مدتی که شاهد شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تاسیسات گردشگری بودیم، بیش از ۷ هزار اخطار و تذکر ارائه شده است و ۱۲۰۰ مورد تاسیسات پرخطر اعم از هتل‌ها، سفره خانه‌ها، مجتمع‌های گردشگری و رستوران‌ها و ... پلمپ شدند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 15 خرداد 1399، کد خبر: 921459، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین