پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹
عوامل روانی متفاوت در والدین می تواند تاثیر عمیقی در تربیت فرزندان ایجاد کند در متن پیش رو به برخی از این عوامل پرداخته ایم.

شعار سال : خصوصیات روانی آسیب زایی که در والدین وجود دارد می تواند اختلالات روانی جدی در فرزندان ایجاد کند، در ادامه به برخی از این خصوصیات روانی و همچنین شکل تاثیر گذاری آنها بر فرزندان اشاره کرده ایم.

۱- والدینی که تحت فشار روانی هستند، احتمال بدرفتاری با فرزندانشان در آن‌ها بیشتر است.
این افراد به طور معمول یا با خشونت یا با طرد فرزندان خود به آن‌ها آسیب می‌رسانند، و باعث بروز مشکلاتی همچون کم خوابی و یا استرس در کودکان می‌شود.

۲- والدین افسرده تقریبا هیچ‌گونه احساس عاطفی نسبت به فرزندان خود بروز نمی‌دهند.
برای حل این مشکل، روانشناسان پیشنهاد می‌دهند که کل اعضای خانواده تحت بررسی قرار بگیرند نه فقط شخص بیمار.

۳- کودکانی که دارای والدین با اعتماد به نفس کم هستند به سختی به دیگران اعتماد می‌کنند و این نبود اعتماد از عدم اعتماد به خود پدر و مادر به هنگام بروز مشکلات شروع می‌شود.

۴- تربیت ضعیف به احتمال زیاد به بروز بیماری‌های روانی ختم می‌شود منجمله رفتار‌های جامعه‌گریزی و یا بی‌اخلاقی‌های مزمن مخصوصا در سن بزرگسالی نسبت به پارتنر عاطفی. سخت‌گیری‌های بیجا هم می‌تواند چنین تاثیراتی را ایجاد کند. مشکل اینجاست که اگر خانواده بخواهد رفتار کودک را تصحیح کند، ولی از در اشتباه وارد شود، نتیجه‌ی بسیار بدی خواهد گذاشت.

۵- والدینی که خود مورد ظلم و سو استفاده در کودکی قرار گرفته‌اند، در بزرگسالی همان رفتار را نسبت به فرزندان خود ادامه می‌دهند. تحقیقات نشان داده است که اگر یکی از والدین مخصوصا مادران مورد آزار جنسی قبل از مادر شدن قرار گرفتند، نسبت به فرزندان خود بی‌تفاوت می‌شوند و یا به سختی با فرزندان خود ارتباط برقرار می‌کنند.

۶- اضطراب کودکان به طور مستقیم به تربیت ضعیف والدین ربط دارد. معمولا والدینی که بیش از حد فرزندان خود را کنترل می‌کنند و به آن‌ها آزادی نمی‌دهند باعث بروز اضطراب می‌شوند. این کودکان در آینده با داشتن استقلال عاطفی و مادی رسما به مشکل می‌خورند.

۷- باور‌های غیر منطقی یا غیر علمی معمولا از مادران به راحتی به دختران انتقال پیدا می‌کند. والدین باید دیدگاه انتقادی و منطقی را به فرزندانشان آموزش دهند. این آموزش شاید بزرگترین سلاح کودکان در رشد فکریشان باشد. تحقیقات نشان داده هرچه سطح سواد والدین کمتر باشد، فرزندان رفتار‌های ناشایست بیشتری از خود بروز می‌دهند.

۸ – عدم وجود صمیمیت در تربیت فرزندان باعث بروز تشویش و استرس حتی تا پایان عمر می‌شود.

۹- والدینی که رفتار‌های خودکامه دارند باعث بروز اختلال مسخ شخصیت می‌شوند. در این اختلال کودکان تصور می‌کنند که از بدن و تفکرات خود جدا هستند، انگار که دارند خودشان را از بیرون تماشا می‌کنند.

۱۰- محله‌هایی که آمار جرم در آن‌ها بالاست، با تربیت ضعیف فرزندان رابطه‌ی مستقیم دارد.

پایگاه خبری تحلیلی شعار سال برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین