پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۵۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری گفت: حلقه مفقوده در بحث گردشگری کشور ما که ورزش در طبیعت را نیز در بر می‌گیرد، فرهنگ‌سازی است.
شعار سال: لیلا اژدری، مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری، در رابطه با احداث زیرساخت‌های مناسب برای کمپینگ و ورزش در طبیعت گفت: طرح‌هایی که در کمیته ملی طبیعت‌گردی بررسی می‌شوند، طرح‌های گردشگری هستند که در محیط‌های طبیعی و حفاظت شده قرار می‌گیرند و به نوعی جزو استثنائات منابع طبیعی هستند یا جزو رول‌های گردشگری سازمان حفظ محیط زیست محسوب می‌شوند؛ بنابراین همه این موارد در طرح‌های گردشگری قرار می‌گیرد و محل کمپینگ، نوع کمپ و استاندارد‌ها در کمیته ملی طبیعتگردی بررسی می‌شود. وقتی می‌بینیم مردم یک جا‌هایی کار‌های غیر استانداردی انجام می‌دهند یا غیر اصولی رفتار می‌کنند، در مکان‌هایی است که در طرح‌های گردشگری به عنوان منطقه نمونه یا پارک‌ها گردشگری شناخته نشده یا ممکن است جزو این بخش باشد، ولی نظارت بر آن ضعیف است یعنی خود اشخاص آدم‌ها اصول را رعایت نمی‌کنند.

او افزود: اگر مکان‌هایی که مردم به آن مراجعه می‌کنند، جزو مناطق نمونه و پارک‌های عمده گردشگری که در مصوبه ملی طبیعت‌گردی است، باشد حتما استاندارد‌های اصولی برای آن‌ها از پیش نوشته شده است. حلقه مفقوده در بحث گردشگری کشور ما که ورزش در طبیعت را نیز در بر می‌گیرد، فرهنگ‌سازی است.

اژدری تاکید کرد: ما الان راهنمایان طبیعت‌گردی تخصصی داریم یعنی تعدادی از افراد هستند که دوره‌های طبیعت‌گردی می‌گذرانند که هم تئوری و هم عملی است. قاعده بر این است که تور‌هایی که برای کمپینگ به طبیعت می‌روند باید اصول و قوانین را رعایت کنند و اگر این رعایت نشود، به این معنا نیست که قانونی وجود ندارد. بلکه افراد از قوانین تخطی می‌کنند، ممکن است راهنما طبیعت‌گرد نباشد، از آموزه‌های خود بهره لازم را نبرد، آزاد کار کند یا راهنما تور‌های فرهنگی است و از آموزش لازم برخوردار نباشد. اگر یک‌سری تخلف می‌بینیم دلیل بر این نیست که کار‌های اصولی زیرساختی انجام نشده، این کار‌ها صورت گرفته، اما آدم‌ها رعایت نمی‌کنند و این یک بحث جداگانه است.

مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری اذعان داشت: آموزش‌های طبیعت‌گردی‌مان ورزشی نیست، بلکه طبیعی است، اما آن بخش مرتبط با فدراسیون‌های ورزشی است یک دوره همکاری خوبی با فدراسیون دوچرخه‌سواری داشتیم که در این دوره راهنما‌های بسیار خوبی ترتبیت شدند. یک‌سری مذاکرات داریم با فدراسیون‌های کوهنوردی و اسکی که قرار است تفاهم‌نامه‌ای امضا کنیم تا دوره‌های تخصصی به‌صورت مشترک برگزار شوند، اما دوره‌ها الان فقط به صورت راهنمای طبیعت‌گردی هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 2 تیر 1399، کد خبر: 1018360، www.borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
0
0
واقعا برای رونق گردشگری باید فرهنگ سازی بشه .همین که مردم تحمل و آگاهی پذیرش توریست داشته باشند و همین که آگاهی داشته باشند که برخورد ما با توریست ها چقدر می تونه در میزان تبلیغات ایران هراسی درجهان موثر واقع بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین