پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۸۴۹۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: در شرایط جدید موجران و مستاجران باید مسالمت‌آمیز برای قرارداد‌ها به توافق برسند چراکه هیچ یکی از شورای حل اختلاف شکایتی را نمی‌پذیرد مگر برای موارد خاص.
شعار سال: رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: در شرایط جدید موجران و مستاجران باید مسالمت‌آمیز برای قرارداد‌ها به توافق برسند چراکه هیچ یکی از شورای حل اختلاف شکایتی را نمی‌پذیرد مگر برای موارد خاص.

مصطفی قلی خسروی درباره قرارداد‌های اجاره پس از مصوبات جدید دولت اظهار داشت: تجربه تمدید قرارداد‌های اجاره جدید نیست در ابتدای انقلاب هم برای ساماندهی بازار در شرایط هرج و مرج، اعلام شد که قرارداد‌های اجاره تا سه سال تمدید می‌شوند.

وی ادامه داد: در شرایط کرونا بسیاری از کشور‌ها نسبت به تمدید خودکار قرارداد‌های اجاره اقدام کردند. در ایران هم تصمیم ستاد مبارزه با کرونا برای ایجاد امنیت و ارتقای سلامت مردم این بوده که تا یک سال قرارداد‌های اجاره با حداکثر ۲۵ درصد افزایش قیمت در تهران، ۲۰ درصد در کلان شهر‌ها و ۱۵ درصد سایر شهرستان‌ها تمدید شوند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: هر چند که از نظر شرع مالکیت محترم است و کسی اجازه دخالت در این معاملات را ندارد، اما در این شرایط اضطراری، تصمیم دولت این بوده که تمام قرارداد‌ها تا یک سال تمدید شود مگر در شرایط خاص. این قانون هم از امروز در تمام کشور به اجرا می‌رسد.

خسروی با تاکید بر اینکه تمام جوانب این مصوبه و این تصمیم با سران قوه و مراجع قضایی بررسی شده است، گفت: در این شرایط جدید موجران و مستاجران باید مسالمت‌آمیز برای قرارداد‌ها به توافق برسند چراکه هیچ یکی از شورای حل اختلاف شکایتی را نمی‌پذیرد مگر برای موارد خاص.

وی افزود: اگر موجر و مستاجر با مسالمت به توافق برسند و در صلح و سازش بخواهند قرارداد خود را تمدید کنند کسی حق دخالت ندارد و نیازی نیست برای تمدید قرارداد از طریق مشاوران املاک اقدام کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از مجله خبری گیل رخ ، تاریخ انتشار: 9 تیر 1399 ، کدخبر: _ ، www.gilrokh.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
0
0
متاسفانه دولت به جای این که با تدبیر درست و برنامه ریزی این مشکل را حل کند، با سوء استفاده از اختیارات حاصل از ستاد ملی کرونا با نقض حقوق شرعی و قاتونی مالکان به صورت دیکتاتور مآبانه بازار اجاره را سرکوب کرده است. اولا هدف ستاد ملی کرونا، مبارزه با بیماری کرونا است نه ساماندهی بازار مسکن. دوم اینکه باید دید آیا شرایط کرونا بر معیشت همه افراد جامعه اثر داشته و این قوانین فقط برای افراد آسیب دیده باشد. سوم اینکه به عنوان مثال من محبور بودم برای تحصیل به مدت یک سال به استان دیگر بروم به همین خاطر خانه مسکونی‌ام را اجاره یکساله دادم‌. اکنون که میخواهم به شهر خودم یازگردم مستاجرم به بهانه این قانون خانه را تحویل نمی دهد. آیا من باید در خیابان بخوابم؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین