پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۶۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
فدراسیون فوتبال سال‌هاست به این نتیجه رسیده که برای جذب مربی خوب ایرانی هم باید هزینه خوبی کند اما هنوز با رقم‌های بسیار پایینی مایل است با مربیان ایرانی قرار داد ببندد، باید منتظر ماند و دید فدراسیون فوتبال برای جذب کریم باقری به تیم ملی رقمی‌ نزدیکی به باشگاه پرسپولیس به او پیشنهاد خواهد داد یا خیر.
شعار سال: بعد از انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نام کریم باقری برای دستیاری او مطرح شد. این انتخاب قطعا پیشنهاد برانکو، هموطن اسکوچیچ است که به وی اطمینان خاطر داده کریم دستیار قابل اعتمادی است و هرگز از سوی او خیانتی برای تصاحب صندلی شماره یک رخ نمی‌دهد. اکثریت مربیان کروات محتاط و محافظه‌کار هستند و همیشه در انتخاب دستیار ایرانی نشان داده‌اند از خیانت بسیار واهمه دارند. همه آنها به محض ورود به خاک کشورمان داستان تومیسلاو ایویچ را می‌شنوند و می‌دانند داشتن یک دستیار بلندپرواز ایرانی چه عاقبتی را در پی خواهد داشت. اما آمدن باقری به تیم ملی منوط به عواملی است که در ادامه به آن می‌پردازیم. باقری که چند سالی است به عنوان نفر دوم کادر فنی پرسپولیس حضور دارد، بعد از انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی برای کمک به وی دعوت به کار شد و در روزهایی که از کرونا خبری نبود قرار بود کریم توامان در پرسپولیس و تیم ملی حضور داشته باشد. این پیشنهاد با استقبال فدراسیون فوتبال مواجه شد، بویژه اینکه در روزهایی که قرار بود تیم ملی تمرین کند بازی‌های لیگ برتر تعطیل می‌شد و از همه مهم‌تر، فدراسیون فوتبال در میانه‌های راه به کریم پیشنهاد حضور در کادر فنی تیم ملی را داده بود و باید با شرایط کاری او کنار می‌آمد. اما امروز شرایط تغییر کرده است؛ زمانی که اردوی تیم ملی آغاز می‌شود بازی‌های لیگ برتر تعطیل شده و کریم باید از بین پرسپولیس و تیم ملی یکی را انتخاب کند، بویژه که در قرارداد کادر فنی تیم ملی آمده مربی تیم ملی حق هیچ گونه همکاری با باشگاه‌ها حتی به عنوان مشاور فنی را ندارد. 
یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس مشکلی با جدایی کریم باقری ندارد و البته باقری می‌خواهد در ادامه مسیر در هر دو تیم باشد. اما در این بین پیشنهاد مالی‌ای که فدراسیون فوتبال به کریم باقری ارائه می‌دهد هم مهم است و مبنای تصمیم‌گیری‌اش خواهد بود. کریم باقری در فدراسیون فوتبال حاضر شده و با نبی در این باره صحبت کرده است، مدیری که پیش‌تر در باشگاه پرسپولیس بود و از مبلغ قرارداد او باخبر است. این عدد نزدیک به 2 میلیارد تومان است که در فصل آتی از این عدد هم عبور خواهد کرد. فدراسیون فوتبال اگر نخواهد این رقم را برای کریم در نظر بگیرد باید مبلغ قراردادی که به او پیشنهاد می‌دهد نزدیک به آن باشد، در غیر این صورت کریم ترجیح می‌دهد در کادر فنی پرسپولیس باقی بماند. 
 کریم باقری بعد از حضور در فدراسیون فوتبال با اسکوچیچ عکس یادگاری هم گرفت اما هنوز کار تمام نشده است. دبیرکل در این‌باره اختیار تام ندارد و باید با اعضای هیأت‌رئیسه هم صحبت و مبلغ قرارداد کریم را تعیین کند. اگر قرارداد مالی‌ای که به کریم باقری پیشنهاد می‌شود باب میل او باشد بعد از بازی‌های لیگ برتر با کادر فنی باشگاهی‌اش خداحافظی می‌کند و مربی تیم ملی می‌شود. اما یک واقعیت ملموس در تیم ملی وجود دارد؛ فدراسیون فوتبال به مربیان ایرانی دستمزد اندکی می‌دهد، حتی پایین‌تر از تیم‌های باشگاهی. اکنون قرارداد مربیان تیم‌های نوجوانان، جوانان و امید ماهانه است و شاید باورش برای‌تان سخت باشد که بین 15 تا 30 میلیون تومان است. بالاترین مبلغی که فدراسیون فوتبال به یک مربی ایرانی پیشنهاد داده بود فرهاد مجیدی بود؛ 500 میلیون تومان. در حالی که برای مربی خارجی ده برابر و شاید هم بیشتر هزینه می‌کند. این عدد برای هدایت تیم امید به او پیشنهاد شده بود. یکی از دلایلی که در گذشته هیچ یک از مربیان باشگاهی قبول نکردند هدایت تیم امید را برعهده بگیرند همین بود و در نهایت فرهاد مجیدی سرمربی تیم امید شد که برای کسب تجربه به هدایت چنین تیم‌هایی نیاز داشت! و البته در میانه‌های راه از این تیم جدا شد.  
فدراسیون فوتبال سال‌هاست به این نتیجه رسیده که برای جذب مربی خوب ایرانی هم باید هزینه کند اما هنوز عادت خود را تغییر نداده است. باید منتظر ماند و دید که آیا این بار فدراسیون فوتبال برای جذب کریم باقری تابو‌شکنی می‌کند یا نه؟
 
* باقری می‌خواهد دوشغله باشد
روز پنجشنبه حضور کریم باقری در فدراسیون فوتبال برای خبرنگاران غیرمنتظره بود اما مربی پرسپولیس برای انجام یک مذاکره مهم وارد ساختمان سئول شد. کریم حدود یک ساعت در ساختمان فدراسیون بود و بعد از خروج ترجیح داد هیچ مصاحبه‌ای انجام ندهد و با معذرت‌خواهی از جمع خبرنگاران خارج شد. اما چند ساعت بعد خبرگزاری تسنیم گفت‌وگویی از کریم باقری منتشر کرد که او در آن به موضوع انتخاب از بین تیم ملی و پرسپولیس اشاره کرده بود؛ مسأله‌ای که از ابتدای انتخابش از سوی دراگان اسکوچیچ به عنوان دستیار مورد بحث رسانه‌ها بوده است. یک موضوع مهم درباره کریم باقری این است که او همواره به عنوان مربی پرسپولیس، دستمزدی غیرمتعارف از این باشگاه دریافت می‌کرده اما توجیه باشگاه برای پرداخت این دستمزد، استیلای شخصیتی او به مسائل حاشیه‌ای تیم و جمع‌و‌جور کردن مسائل تیم پرستاره‌ای است که برانکو ایوانکوویچ را بالای سر خود می‌دید. ضمن اینکه باقری از محبوبیت خاصی بین هواداران پرسپولیس بهره ‌می‌برد، بنابراین کسی از پرداخت این دستمزد برای او ناراضی نیست. پرداخت این دستمزدها در حالی است که فدراسیون فوتبال ایران در اوج مشکلات مالی به سر می‌برد و در پرداخت حقوق مربیان رده‌های ملی مختلف خود کاملا درمانده است و البته سرمربی تیم ملی‌اش هم با دستمزدی حداقلی هدایت این تیم را برعهده گرفته است. در این شرایط کریم باقری با اطلاع از شرایط موجود در جلسه‌ای که با مهدی محمدنبی و مهدی خراطی داشته به آنها اعلام کرده می‌تواند در پرسپولیس و تیم ملی با هم حضور داشته باشد و کار را پیش ببرد، چرا که حضورش در تیم ملی هم معطوف به اردوهاست و نقشی که سرمربی تیم ملی از وی درخواست کرده می‌تواند در همین مدت از سوی او بدون کم و کاست انجام شود. اما فدراسیون با اطلاع از حساسیت‌ها با این نظر کریم باقری موافق نیست. از سوی دیگر فدراسیون فوتبال توان تامین دستمزد این اسطوره سابق تیم ملی را نیز ندارد، کما اینکه حمید استیلی و سیروس پورموسوی، 2 سرمربی تیم‌های امید و جوانان از دریافت دستمزد از زمان حضور طولانی در این سمت وامانده‌اند و پورموسوی به همین دلیل خود به خود کنار رفت. در این شرایط اگر چه حضور کریم باقری به عنوان مربی دوشغله می‌تواند یک راهکار برای کاهش فشار مالی باشد اما این یک مسأله استاندارد نیست و انتقادات زیادی را در پی خواهد داشت، بنابراین فدراسیون از کریم باقری خواسته یکی از 2 شغل را انتخاب کند. 
گویا قرار شده جلسه دیگری دور از چشم خبرنگاران در این زمینه برگزار شود تا تکلیف حضور کریم باقری در تیم ملی مشخص شود. او به همراه وحید ‌هاشمیان، 2 دستیار ایرانی سرمربی تیم ملی هستند که با توجه به انجام مسابقات و دورخیز تیم ملی برای حضور در 2 مسابقه مقدماتی انتخابی جام جهانی در آبان‌ماه، آرام‌آرام باید کار خود را در فضای تیم ملی آغاز کنند. 
***
[اعلام زمان حضور باقری در تیم ملی]
اما در پایان همه این جنجال‌ها و سؤالات بی‌پاسخ متعدد، یک خبر ویژه روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال ایران رفت. فدراسیون فوتبال اعلام کرد مربی پرسپولیس پس از پایان فصل به جمع دستیاران سرمربی تیم ملی اضافه می‌شود. کریم باقری در مصاحبه‌ای اعلام کرد یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و اگر فدراسیون فوتبال به دنبال حضور او در کادر فنی تیم ملی است، باید با این باشگاه مذاکره کند. باقری همچنین تأکید کرد تا پایان قراردادش در پرسپولیس خواهد ماند اما با این وجود به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال نیز راهکاری برای چنین شرایطی اندیشیده و قصد دارد کاپیتان سابق تیم ملی را در زمان مشخصی به جمع دستیاران دراگان اسکوچیچ اضافه کند. فدراسیون فوتبال در این باره اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرده است: «درباره موضوع چگونگی همکاری آقای کریم باقری با تیم ملی فوتبال به اطلاع می‌رساند بر اساس درخواست سرمربی تیم ملی، مذاکرات با وی جهت اضافه شدن به کادر تیم ملی در سال گذشته انجام شد و با توافق صورت گرفته، پس از اعلام رسمی تعویق رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، مقرر شد بعد از پایان فصل جاری و اتمام قرارداد باشگاهی و در صورت تفاهم طرفین فعالیت وی در تیم ملی آغاز شود».
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه وطن امروز، به تاریخ: ۱۴ تیر ۱۳۹۹، شماره : 2964، کد خبر: 221339، www.vatanemrooz.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Japan
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
0
0
قطعا قطعا پرسپولیس :)
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین