پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۸۱
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت گیلان گفت: به‌مناسبت هفته دولت ۲ مرکز بهداشتی درمانی و ۹ خانه بهداشت در مناطق محروم گیلان افتتاح می‌شود.
شعارسال: محمدرضا نقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، ۲ مرکز بهداشتی درمانی در شهر کلاچای و خمام و ۹ خانه بهداشت در مناطق محروم همچون تنیان بالا و پایین صومعه سرا به‌مناسبت هفته دولت افتتاح می‌شود.

نقی‌پور با اشاره به اینکه درصد جمعیت در حوزه سالمندی گیلان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است، اعلام کرد: افزون بر ۳۰۰ هزار سالمند در گیلان زندگی می‌کنند که نیازمند دریافت خدمات بهداشتی و درمانی هستند.

وی با اعلام اینکه برنامه‌های تخصصی ویژه‌ای در حوزه سلامت سالمندان در طرح تحول نظام سلامت تعریف شده است، بیان کرد: بسته‌های خدمتی برای سالمندان در همه شهرستان‌های استان گیلان در حال اجراست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت گیلان با اشاره به اینکه قبلا فقط ۶ شهرستان از خدمات بهره‌مند بودند،گفت: از سال گذشته در تمامی ۱۶ شهرستان استان گیلان بسته‌های خدمتی در حوزه‌های تخصصی تغذیه و سلامت روان ویژه سالمندان ارائه می‌شود.

نقی‌پور با بیان اینکه ویزیت‌های ادواری برای افراد بالای ۶۵ سال توسط خانه‌های بهداشت صورت می‌گیرد، افزود: مراکز بهداشتی و درمانی طبق ابلاغ وزارتخانه‌ای به امر ارجاع سالمندان به مراکز تخصصی برحسب نیازسنجی دقیق و غربالگری می‌پردازند تا سالمندان از خدمات جامع‌تری برخوردار شوند.

وی با اشاره به اختتامیه نشست منطقه‌ای آموزش توجیهی برنامه باروری سالم و جمعیت در گیلان که ۲۱ دانشگاه علوم پزشکی کشور در آن حضور داشتند از افزایش برگزاری چنین نشست‌های تخصصی به‌ویژه در حوزه بهداشت و روان خبر داد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری افق انزلی، تاریخ انتشار: چهارشنبه 3 شهریور 1395، کد خبر: - ، www.ofogheanzali.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین