پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۸۵۸
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۸
یکی از موزه‌ها به درخواست دانشمندان فرانسوی و با هدف نمایش آثار هنری و فرهنگی مردمان بومی تمام نقاط جهان تأسیس شد.
شعار سال: موزه‌ها پلی میان گذشته، حال و آینده هستند بنابراین می‌توان زندگی گذشتگان را در آینه موزه‌ها دید و با آگاهی از تجربیات، فرهنگ و آداب و رسوم آنها، زندگی بهتری را تجربه کرد.

موزه کوای برانلی که در نزدیکی برج ایفل و پل آلما (یکی از پل‌های تاریخی پاریس) قرار گرفته است، با به نمایش گذاشتن ۴۵۰ هزار شیء، آثار هنری و فرهنگی مردمان بومی آفریقا، آسیا، اقیانوسیه و آمریکا را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

پروژه تأسیس این موزه در زمان ریاست جمهوری ژاک شیراک تمام شد. در آن زمان شماری از روشنفکران و دانشمندان فرانسوی از جمله آندره مالرو، آندره برتون و کلود لوی اشتراوس خواستار تأسیس موزه‌ای واحد و مهم برای نمایش هنر‌ها و فرهنگ‌های بومی در پاریس بودند. پیشنهاد تأسیس این موزه در قالب متنی با عنوان «شاهکار‌های تمام دنیا آزاد و برابر متولد می‌شوند» در یک روزنامه منتشر شد و در مرکز توجه ژاک شیراک قرار گرفت.

ژاک شیراک نیز همچون سایر رؤسای جمهور فرانسه می‌خواست موزه‌ای را به عنوان یک بنای تاریخی در زمان خود تأسیس کند بنابراین با درخواست روشنفکران و دانشمندان فرانسوی مبنی بر تأسیس موزه هنر‌ها و فرهنگ‌های بومی موافقت کرد. او تصمیم گرفت ۲ موزه فرهنگ دارایی‌های خارج از کشور فرانسه و مجموعه آزمایشگاه مردم شناسی را با هم ترکیب کرده و موزه جدیدی را تأسیس کند. این موزه به نمایش آثار جمع آوری شده توسط کاشفان فرانسوی و مردم شناسان از سراسر جهان اختصاص داده شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 19 تیر 1399، کد خبر: 7416573،  www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین