پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۹۱۴
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
۹۰ هزار خودرو ناقص در کف پارکینگ خودروسازان وجود دارد كه کسری بسیاری خودرو‌ها مربوط به چند قطعه خاص از جمله کیسه هوا، کامپیوتر خودرو و ... است.
شعار سال: دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان از وجود ۹۰ هزار خودرو ناقص در کف پارکینگ خودروسازان خبر داد.

آرش محبی‌نژاد در نشست قطعه‌سازان با نمایندگان کمیسیون صنایع مجلس، اظهار داشت: کسری بسیاری خودرو‌ها مربوط به چند قطعه خاص از جمله کیسه هوا، کامپیوتر خودرو و ... است که ارز مورد نیاز آن‌ها تخصیص داده نشده است. هم اکنون بسیاری از قطعات مورد نیاز این خودرو‌ها در گمرکات موجود است، اما ترخیص نشده است.

رشد تولید خودروسازان
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان در ادامه پیرامون داخلی سازی قطعات، بیان داشت: قطعه سازان امسال به ۳.۵ میلیارد دلار ارز نیاز دارند که اگر برنامه‌های داخلی‌سازی امسال اجرایی شود به کمتر از ۱.۵ میلیارد دلار خواهد رسید. امسال با وجود مشکلات تحریم و کرونا، اما شاهد افزایش ۸.۷ درصدی تولید خودروسازان بودیم که اکثر آن‌ها خودرو‌های جدید است.

نقش مجلس در قیمت گذاری قطعات
وی درباره ضرورت اصلاح شیوه قیمت گذاری توسط مجلس، گفت: مجلس شورای اسلامی با اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودرو‌ها و قطعات، همچنین اجرایی کردن بسته‌های مشوق ساخت داخل قطعه سازی و تسهیل در تامین مواد اولیه داخلی با قیمت مناسب خارج از بورس، می‌تواند به یاری زنجیره تامین خودروسازان بپردازد.
محبی نژاد در ادامه تاکید کرد: تا زمانی که قیمت‌گذاری خودرو اصلاح نشود همه راه‌کار‌ها موقتی خواهد بود. در این زمینه راهکار‌هایی وجود دارد، از جمله اینکه قیمت خودرو واقعی و آزاد شده و قیمت آن در بورس کشف شود. اگر قرار است قیمت گذاری خودرو به صورت دستوری ادامه داشته باشد، باید مواد اولیه مورد نیاز تولید خودرو نیز با قیمت دستوری عرضه شود.

نقدینگی قطعه‌سازان در سال ۹۹
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان در پایان با پیش بینی ۲۰ هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی امسال قطعه‌سازان، خواستار اصلاح متوسط ۶۵ درصدی قیمت مواد اولیه و قطعات خودرو تا زمان اصلاح و آنالیز دقیق قیمت‌ها شد. اکنون بیش از ۷۰۰ هزار نفر شامل ۱۵۰ هزار نفر در صنعت خودروسازی و ۵۵۰ هزار نفر در زنجیره تامین خودروسازان اشتغال به کار دارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹، nayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین