پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۵۷۸
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، گفت: بودجه فدراسیون‌ها بر اساس ارزیابی عملکرد محقق می‌شود و فدراسیون‌های مدال آور در المپیک و بازی‌های آسیایی از ضرایب بیشتری برای پرداخت همراه خواهند شد.
شعار سال: «مهدی علی‌نژاد» در دیدار با مسئولین فدراسیون وزنه برداری، سیاست حوزه معاونت ورزش قهرمانی را حمایت از ورزش‌هایی که مزیت نسبی دارند و در المپیک و بازی‌های آسیایی مدال آور هستند اعلام و تاکید کرد که فدراسیون‌های ورزشی بر اساس ارزیابی عملکرد بودجه دریافت خواهند کرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت وررش و جوانان با بیان اینکه منابع مالی در شرایط کنونی محدود است، اظهار داشت: در سال ٩٩ فدراسیون‌ها بر اساس ارزیابی که از عملکرد آن‌ها در سال گذشته صورت گرفته است، بودجه تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: طوریکه پس از ارزیابی عملکرد، بودجه فدراسیون‌های کشتی، وزنه برداری و تکواندو به عنوان رشته‌های مدال آور از ضریب ٥ برخوردار می‌شوند. رشته‌هایی که سهمیه المپیک می‌گیرند دارای ضریب ٣.٥ هستند و به رشته‌های مدال آور بازی‌های آسیایی، ضریب ٣ تعلق خواهد گرفت و به همین ترتیب، دیگر رشته‌ها هم بر اساس جایگاهی که دارند، ضرایب مختلفی خواهند داشت.

علی نژاد گفت: نحوه پرداخت بودجه بر اساس ارزیابی عملکرد فدراسیون‌ها یک مدل منطقی، حساب شده و قابل دفاع است تا با مدیریت منابع، بودجه ورزش را به صورتی هزینه کنیم که خروجی مثبت داشته باشد و وزنه برداری از جمله ورزش‌هایی است که مورد حمایت و توجه قرار دارد. با این شرایط تفکر برنامه‌ای در عمل مورد توجه و اولویت قرار گرفته است.

علی نژاد راه اندازی وزنه برداری زنان را هم مورد توجه قرار داد و عملکرد فدراسیون را در این زمینه مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که ثمرات توجه به وزنه برداری ایران در آینده مشخص خواهد شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان مسأله دوپینگ در وزنه برداری را هم مهم بر شمرد و تاکید کرد: نباید در کنترل دوپینگ فقط گرفتن تست را ملاک قرار دهیم و فقط با نمونه گیری دنبال پیشگیری باشیم؛ آنچه اهمیت دارد و یک اصل محسوب می‌شود، آموزش است که باید بیشتر از قبل مهم تلقی شود.

وی گفت: وزنه برداری دنیا به سمت سلامت پیش می‌رود و این تغییرات به سود ایران است که همیشه با رویکرد سلامت در ورزش قهرمانی حرکت کرده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 22 تیر 1399 ، کدخبر: 83853333 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین