پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۷۰۶
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸
مهدی اسفندیار در یادداشتی از نامه احساسی و عاطفی سعید نمکی وزیر بهداشت به رهبر معظم می گوید و اظهار می دارد که جناب آقای نمکی باور بفرمایید اگر سیاست ها اصلاح نشوند و مدیریت ها تقویت نشوند هیچ شور و احساسی قادر به اصلاح روندها نیست، خواهشا تمرکز خود را بر اصلاح رویه های موجود قرار دهید، قطعا منتقدان و اصحاب رسانه هم یار شما خواهند بود و شک نکنید برای موفقیت مدیریت نظام سلامت در حد توان تلاش خواهیم کرد .
شعار سال:سعید نمکی وزیر بهداشت نامه ی سراسر احساسی و عاطفی به رهبری معظم انقلاب نوشت و آن را رسانه ای کرد که واقعا نمی دانم اصلا این نامه یعنی چی؟! بار فنی این نامه چیست؟! یک وزیر مملکت در نامه به شخص اول کشور چرا به نکات فنی اشاره نمی کند؟! 

باید خدمت آقای نمکی عرض کنم چرا با این نامه وعده ی امری را می دهید که محقق نشده است؟!

 جناب آقای نمکی شما وعده می دهید که روزی مردم با سلامت کنار هم خواهند بود، اینکه امری طبیعی است و اصلا نیاز به اقدام شما نیست، طبیعت بیماری های ویروسی و اپیدمی این است که بالاخره با کشتار آدم ها در نقطه ای متوقف می شود، یعنی شما گمان می کنید با فرض صحت امار و عاری از هر نوع خطای محاسباتی بودن آن و مرگ بیش از ۱۲ هزار نفر از هموطنان عزیزمان تا به امروز، دلیلی هم برای لبخند زدن رهبری معظم انقلاب وجود دارد؟!

جناب آقای نمکی، چه خوب بود به عنوان یک وزیر وزارتخانه ای تخصصی خیلی محترمانه از ضعف ها در مدیریت بیماری کرونا و تناقض آرای زیر مجموعه و عدم وحدت فرماندهی و .... سخن می گفتید و با ارایه برنامه های دقیق و قول بر رفع اشکالات هم کارشناسان را امیدوار می کردید و هم یک نامه فنی که زیبنده گزارش یک صاحب مقام به مقام ارشد کشور است را ثبت می کردید.

نامه ی جنابعالی که متعاقب از نارضایتی رهبری معظم انقلاب از مدیریت ضعیف بحران کرونا صادر شده است، بی شباهت به نقاشی گل و بلبل بچه مدرسه ای ها پای امتحان درس ریاضی و تقدیم آن به معلم نیست.

جناب آقای نمکی بنده به عنوان یک پژوهشگر و خبرنگار اختصاصی حوزه ی سلامت از این نامه چیزی جز یک نامه ی احساسی و فاقد کمترین بار فنی نمی بینم، بنده نیز مثل شما ارادتمندم و مقلد رهبری معظم انقلاب هستم، اما به نظر شما بهتر نیست به جای نامه های احساسی و ابراز ارادت؛ کاری را به سرانجام برسانیم و قضاوت را به ایشان و مردم بسپاریم، واضح می گویم، قطعا زیاد دویدید و زیاد کار کردید اما این به معنای موفقیت و ادای تکلیف نیست اشتباهاتی داشتید و کارهای انجام نشده زیادی هم داشتید، باید تلاش کنید و اصلاح کنید تا نمره خوبی بگیرید و با ابراز ارادت پایه ورقه ی امتحان نباید انتظار اتفاقی جدید داشت.

جناب آقای نمکی شفاف بفرمایید این "غفلت ساده انگارانه" که در نامه اشاره کردید از ناحیه چه کسی و چه دستگاه هایی سر زده است، بارها حرف های شما را گوش دادم، اما در نهایت واقعا نفهیدم که مشکل و ایراد کار را در چه کسی می دانید، فقط فهمیدم ناراحت هستید و هیچ نکته فنی و یا قابل درکی از سخنان شما استحصال نکردم.

جناب آقای نمکی توصیه می کنم در نامه جناب آقای دکتر لنکرانی عمیقا تعمق کنید، بیشتر مشورت بشنوید و مدیریت مجموعه را تقویت کنید و سیاست های جاری را اصلاح کنید و قطعا اگرچه حس لطیف و عاطفی شما قابل تحسین است، اما امروز کارشناسان سیاست گذاری سلامت و بهداشت و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی قطعا سوالاتی در ذهن دارند:

۱_ چه اصلاحاتی قرار است در سیاست های قبلی و موجود مدیریت بحران کرونا که موجب رقم زدن وضعیت تاسف بار کنونی شده است صورت گیرد؟!

۲_ به خودتان و مدیران کنونی چه نمره ای می دهید؟! و قرار است این بحران با شور انشایی و خطابه ای هدایت و حل شود یا با منطق و اصلاحات مناسب در رویکرد های موجود؟! چگونه می توانید با اجرای طرح ترافیک فاصله گذاری اجتماعی را رقم بزنید؟!

جناب آقای نمکی باور بفرمایید اگر سیاست ها اصلاح نشوند و مدیریت ها تقویت نشوند هیچ شور و احساسی قادر به اصلاح روندها نیست، خواهشا تمرکز خود را بر اصلاح رویه های موجود قرار دهید، قطعا منتقدان و اصحاب رسانه هم یار شما خواهند بود و شک نکنید برای موفقیت مدیریت نظام سلامت در حد توان تلاش خواهیم کرد و این حقیر نیز خود جزئی از کادر درمان نیز هستم و تکلیفی جز خدمت به مردم در کنار سایر عزیزان درمانی نداریم.

ارادتمند و تقدیم احترام

مهدی اسفندیار

دبیر سرویس سلامت و رفاه اجتماعی روزنامه صدای ملت
 

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین