پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۰۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
اخیرا خبری با تیتر "کشور را کرونا برد، میراث فرهنگی را دزد!" در سایت منتشر کردیم که شامل تصاویر عجیب و تکاندهنده‌ای ازفضای مجازی می شد. براساس اعلام این خبر یک شخص توانسته کاروانی از خودرو‌ها و ۵۰۰ علاقمند به گنج‌یابی و حفاری غیرمجاز در ایران راه بیاندازد و ۱۴۰ خودرو را نیز برای آموزش یافتن گنج در محوطه‌های تاریخی با خود همراه کند.
شعار سال:شخصی در فضای مجازی با نام مجازی خود را استاد و نخبه باستان‌شناسی معرفی می‌کند! او توانسته است با یک فراخوان بیش از ۱۴۰ خودرو و ۵۴۰ تن را برای آموزش عتیقه‌یابی و گنج یابی یا به عبارت بهتر سرقت میراث‌فرهنگی کشور دعوت و با افتخار تصاویر کلاس‌های میدانی آموزش گنج یابی خود را در فضای مجازی به اشتراک بگذارد.

بدتر از او اما ۱۴۰ هزار مخاطبی هستند که او را در فضای مجازی دنبال می‌کنند و پست‌هایش را بیش از ۵۰ هزار مرتبه بازدید می‌کنند و نام استاد بر این مروج سرقت و غارت میراث‌فرهنگی کشور می‌گذارند.

کاستی در حفاظت از میراث فرهنگی کشور است که سودای شدید یافتن گنج و دفینه آن هم به صورت حضوری با برگزاری کلاس‌های میدانی که به تخریب محوطه‌های بسیار منجر می‌شود را شدت بخشیده است.

انتشار تصاویر برپایی کلاس‌های میدانی و پرتعداد آموزش حفاری‌های غیرمجاز در شرایطی صورت می‌گیرد که مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی می‌توانند با ارایه شکایت به پلیس فتا یا یگان حفاظت میراث‌فرهنگی به راحتی از اقدام اين افراد جلوگيري كنند.

در پی انتشار چنین خبری در فضای مجازی ، گویا اخبار حاکی از آنست که این افراد بازداشت شده اند.

برگزار کنندگان کاروان آموزش میدانی گنج‌یابی دستگیر شدند

 فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور از دستگیری سه متهم برگزاری کاروان آموزش میدانی گنج‌یابی خبر داد و گفت: «پوآرو» متهم اصلی این پرونده همچنان متواری است که بزودی دستگیر می‌شود.
 
صدای میراث عصر دیروز در گزارشی از برپایی کاروان بزرگ آموزش میدانی گنج‌یابی با حضور ۵۰۰ تن در قالب ۱۴۰ خودرو خبر داد. این نخستین‌بار در تاریخ تاسیس سازمان و بعدتر وزارت خانه میراث‌فرهنگی ایران است که گروهی با راه‌اندازی یک کاروان پرتعداد به شناسایی محوطه‌های تاریخی به منظور آموزش گنج‌یابی و حفاری غیرمجاز به سراغ محوطه‌های تاریخی کشور می‌روند.
 
سردار امیر رحمت‌الهی اکنون اعلام کرده است که احکام سنگین قضایی برای برگزارکنندگان کاروان آموزش میدانی گنج‌یابی در نظر گرفته شده است.
 
به گزارش وزارت میراث‌فرهنگی، سردار رحمت‌الهی اعلام کرد: «این کاروان از سوی فردی سودجو در یکی از روستاهای اصفهان راه‌اندازی شده است که به محض اطلاع از این موضوع، مراتب به صورت ویژه در دستور کار یگان حفاظت میراث‌فرهنگی اصفهان، فرماندهی انتظامی استان و دادستانی قرار گرفت، بلافاصله عملیات شناسایی و دستگیری افراد سودجو و برگزارکننده این کاروان آغاز شد.»
 
او افزود: «فعالیت این کاروان به نیروی انتظامی و یگان حفاظت اعلام و مأموران به محل حضور کاروان مراجعه کردند که بعد از وقوع درگیری بین مأموران و افراد سودجو، سه متهم در این رابطه دستگیر شدند.»
 
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی افزود: «با توجه به همکاری بسیار خوب یگان حفاظت و قوه قضائیه، همین امروز احکام قضایی سنگین برای متهمان صادر شد تا درس عبرتی برای افراد سودجویی باشد که به دنبال حفاری غیرمجاز و دسیابی به اشیای تاریخی هستند.»
 
او ادامه داد: «در همین رابطه پیگیری‌ برای دستگیری متهم اصلی این پرونده که در حال حاضر متواری است، در دستور کار قرار دارد، حکم توقیف خودروی او در سراسر کشور اعلام شده و این نوید را می‌دهیم که متهم اصلی پرونده که معروف به «پوآرو» است نیز به زودی دستگیر شود.»
 
سردار رحمت‌الهی گفت: «به نظر می‌رسد انگیزه اصلی این افراد، کسب منافع، معروف شدن در فضای مجازی، افزایش دنبال‌کنندگان در صفحات اجتماعی و … باشد که در هر حال این اقدام با هر انگیزه‌ای باشد محکوم است و دستگاه قضایی نیز احکام سنگینی را برای این عمل مجرمانه در نظر گرفته است.»
 
او با هشدار به حفاران غیرمجاز و افراد سودجود گفت: «یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در سراسر کشور تمام تحرکات و فعالیت‌های حفاران غیرمجاز را رصد می‌کند. با توجه به همکاری بسیار خوب قوه قضائیه با این یگان، با افراد سودجود و حفاران غیرمجاز به شدت برخورد می‌شود.»
 
تعداد بازدید : 7

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  سایت خبری صدای میراث ،تاریخ انتشار: 1    مرداد 1399،کدخبر:    - ،
www.sedayemiras.ir
 
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
0
0
دست مسئولان شهرستان در کار است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین