پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۹۱۸۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
پیش بینی شده، در سال۹۹ بین ۸۰ تا ۱۰۰درصد صادرات ۲۱استان کشور به ۱۵ کشور همسایه انجام شود.
شعار سال : اهمیت صادرات به ۱۵ کشور همسایه باعث شده، در سازمان توسعه تجارت برای هر کشور میز صادراتی خاص تعیین شده و همچنین سهم هر استان نیز برای صادارت به این کشورها تعیین شده است. بر اساس پیش بینی‌های انجام شده، استان‌های کرمانشاه، کردستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با سهم ۱۰۰ درصدی تمام صادرات شان به ۱۵ کشور همسایه خواهد بود. البته سهم این چهار استان در صادرات به کشور هند و چین و سایر کشور‌ها صفر پیش بینی شده است، بنابراین برنامه ریزی‌های انجام شده برای این استان‌ها صادرات به کشور‌های همسایه است.

گفتنی است، سهم آذربایجان غربی، ایلام، زنجان، چهارمحال و بختیاری، گیلان، مرکزی، مازندران، اصفهان، قزوین از صادرات به ۱۵ کشور همسایه ۹۰ درصد به بالا است. همچنین بالای ۸۰ درصد صادرات استان‌های فارس، خراسان شمالی، یزد، البرز، گلستان، همدان، اردبیل، آذربایجان شرقی نیز به ۱۵ کشور همسایه پیش بینی شده است.

بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در سازمان توسعه تجارت، برای سایر استان‌ها از جمله لرستان، خراسان رضوی، قم، تهران، سمنان، بالای ۷۰ درصد صادراتشان در سال ۹۹، به ۱۵ کشور همسایه در نظر گرفته شده است. همچنین استان کرمان، خوزستان، هرمزگان، بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد نیز کمتر از ۴۰ درصد در صادرات به ۱۵ کشور همسایه سهم خواهند داشت.

پیش بینی سهم ۴۵ درصدی هرمزگان در صادرات به چین و هند

بر اساس این گزارش، پیش بینی شده استان‌های هرمزگان با ۴۵ درصد، خوزستان با ۴۳ درصد، بوشهر با ۴۰ درصد، کرمان با ۳۰ درصد و قم با ۱۵ درصد بیشترین سهم را در صادرات به کشور‌های چین و هند در سال جاری خواهند داشت.

البته استان‌های تهران، سمنان، همدان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، چهارمحال بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، مازندران، گلستان، فارس، مرکزی و قزوین نیز کمتر از ۱۰درصد در صادرات به چین و هند در سال جاری نقش خواهند داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گسترش، تاریخ انتشار:۱۲ مرداد، ۱۳۹۹، کدخبر:۱۱۳۶۷۷ _ gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
0
0
الان بر اساس این پیش بینی ها صادرات انجام میشه ؟ یعنی واقعا استان های ما اینقدر صادرات به کشورهای همسایه دارند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین