پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۱۶۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
در پی انفجار بزرگ بیروت، گالری‌های بزرگ هنری از جمله گالری «مرفا» در نزدیکی بندر بیروت و گالری «تانیت» به طور کامل ویران شده‌اند، شعبه بیروت گالری «اپرا» نیز با خسارت شدیدی مواجه شده است.

شعار سال: انفجار بزرگ در بیروت ، شهر را تجزیه و صحنه هنر را به هم ریخته است، به دنبال این انفجار و آتش سوزی که روز سه شنبه پایتخت لبنان را لرزاند ، چندین گالری و موزه نابود یا آسیب جدی دیده است.

دو انفجار قدرتمند در بندر بیروت بیش از 100نفر را کشته و بیش از 4000 زخمی بر جای گذاشته است. در ابتدا، خبرگزاری ملی دولتی لبنان گزارش داد که آتش سوزی در نزدیکی بندر بیروت رخ داده است.

به گفته نخست وزیر لبنان، تحقیق در مورد حدود 2750 تن نیترات آمونیوم انفجاری تخمین زده شده که به مدت شش سال در این محل ذخیره شده است. گالری‌های بزرگ هنری از جمله گالری «مرفا» در نزدیکی بندر بیروت و گالری «تانیت» به طور کامل ویران شده‌اند، شعبه بیروت گالری «اپرا» نیز با خسارت شدیدی مواجه شده است.

گالری سفیر سملر ، واقع در منطقه متروک Karantina ، و Galerie Janine Rubeiz در منطقه Raouché نیز آسیب دیده اند.

بر اساس گزارش آرت نیوزپیپر، مدیر گالری صالح برکات گفت: یکی از کارکنان این گالری تحت مراقبت‌های ویژه است. گالری نیز دچار خسارت شده و ما زمان کافی برای بستن ویترین‌های باز به منظور حفاظت از آثار هنری را نداشتیم.

موزه سورسوک هم  یکی از جاهایی است که در اثر این انفجار به شدت آسیب دیده، زینا آیدا ، مدیر موزه که هنگام وقوع انفجار در موزه بود می گوید: این بزرگترین انفجاری است که تاکنون شاهد آن بوده ام، موزه ویران شده اما خوشبختانه هیچ یک از کارمندان این موزه زخمی نشده اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، به تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹، کدخبر:13990516000163،www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین