پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۹۳۳۳۲
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
شرکت بیمه معلم در حالی چند شعبه در خارج از کشور دارد که هیچ گزارشی از عملکرد آن‌ها در دسترس نیست. دفاتر بیمه معلم در باکو، بصره، نجف، بغداد و کربلا واقع شده‌اند، اما گزارش رسمی حسابرسی نشان می‌دهد شرکت بیمه معلم تمایلی به انتشار فعالیت‌های آن‌ها ندارد.
شعار سال: بیمه معلم از جمله شرکت‌های بیمه است که علاوه بر داخل کشور، در دو کشور خارجی نیز فعالیت بیمه گری می‌کند. آن طور که اطلاعات موجود نشان می‌دهد، این شرکت در باکو دفتر ارتباطی دارد و بصره، نجف، کربلا و بغداد نیز میزبان شعب این شرکت هستند. حضور بیمه معلم در کشور‌های خارجی توسط مدیران بیمه مطرح شده است؛ یکی از مدیران ارشد بیمه معلم خبر داده که شعب بیمه معلم در کشور‌های آذربایجان و عراق فعالیت می‌کنند.

با این حال تا کنون مشخص نشده که فعالیت این شرکت در شعب خارجی چیست، عملکرد این شعب چه بوده و چه دستاوردی از محل این فعالیت‌ها برای شرکت بیمه معلم و صنعت بیمه کشور حاصل شده است.

پیشتر ادعا‌هایی از زبان مدیران بیمه معلم درباره فعالیت‌های این شرکت در عراق مطرح شده که از جمله آن‌ها می‌توان به «ارزآوری سه میلیون دلاری عراق برای شرکت» و «سرمایه‌گذاری یک و نیم میلیارد درهمی بیمه معلم در این کشور» اشاره کرد. با این حال تا کنون مستندی در این باره منتشر نشده است.
شعبه خارج کشور بیمه معلم
در صورت‌های مالی بیمه معلم نیز اثری از عملکرد شعب خارجی این شرکت نیست. این موضوع در گزارش حسابرسی صورت‌های مالی سال گذشته این شرکت نیز مورد توجه قرار گرفته است.
 
در پیوست گزارش حسابرسی سال ۱۳۹۸ شرکت بیمه معلم که مربوط به آیین نامه‌ها و مصوبات شواری عالی بیمه است، موارد عدم رعایت قوانین بیمه مرکزی و آیین نامه‌های شواری عالی بیمه مشخص شده است. در بند ۱۶ این گزارش، اشاره شده که موضوع «افشای جداگانه عملیات شعبه خارجی شرکت در دفاتر» رعایت نشده و این نشان می‌دهد شرکت بیمه معلم در این زمینه تقصیر یا دست کم قصور داشته است.
تخلفات بیمه معلم
عملکرد شعب خارجی شرکت‌های بیمه از آن جهت اهمیت دارد که بازار کشور‌های همسایه به ویژه عراق، بسیار بکر و البته پرسود می‌تواند باشد. با این حال مشخص نیست درآمدزایی شرکت بیمه معلم از این محل تاکنون چقدر بوده یا حتی اساسا حضور بیمه معلم در دو کشور عراق و باکو با سود یا زیان همراه بوده است.
 
موضوع آیین نامه ۸۸ شورای عالی بیمه و افشای اطلاعات موسسه بیمه پیش از این نیز برای بیمه معلم حاشیه ایجاد کرده بود. این بار در گزارش رسمی حسابرسی که اطلاعات آن در «کدال» موجود است، به همین مسئله اشاره شده و گفته شده هیچ اطلاعاتی از دفاتر رسمی بیمه معلم در خارج کشور وجود ندارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری رویداد 24، تاریخ انتشار: 17 مرداد 1399، کد خبر: 224483،  www.rouydad24.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین