پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۴۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
سفر خودرویی در روز‌های کرونایی ایران باز هم از بامداد چهارشنبه گذشته تا بامداد روز یکشنبه رکورد زد و مسافران جاده‌ای بی‌توجه به هشدار‌های ستاد ملی مقابله با کرونا که از آن‌ها خواسته بود از هرگونه سفر غیرضروری خودداری کنند، به دل جاده‌های کشور زدند و ۳ استان شمالی باز هم میزبان بیشترین حجم تردد مسافران شد.
شعار سال:آمار سفرهای انجام‌شده به شمال کشور و 4محور پرتردد منتهی به قزوین، زنجان، قم و مرکزی، تا روز عاشورا تعداد 3میلیون و 947هزار و 985مسافر به دل جاده‌های ایران زدند.اگرچه هنوز آمار کامل مرتبط با سفر از سوی وزارتخانه‌ها و متولیان بخش سفر در ایران منتشر نشده است، از مدیریت راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای مشخص کرد که استان مازندران، همین حالا که کرونا در ایران می‌تازد، همچنان رکورددار سفر به نوار سبز شمالی است و پس از آن، استان گیلان و سپس استان گلستان رکورد تازه سفر در روزهای کرونایی ایران را شکستند.
 
رشد 21درصدی سفر به مازندران
 
محسن هاشمی، رئیس اداره مدیریت و اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران با اعلام اینکه سفرهای انجام‌شده به استان مازندران در روزهای تعطیل منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی با افزایش 27درصدی نسبت به مدت مشابه هفته گذشته مواجه شد، به همشهری گفت: از بامداد روز چهارشنبه هفته گذشته تا بامداد یکشنبه تعداد 387هزار و 667 خودرو به استان مازندران وارد شده‌اند.رئیس اداره مدیریت و اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران تأکید کرد: در صورت تحلیل این آمار متوجه خواهیم شد که سفر به مازندران نسبت به روزهای عادی 21درصد رشد داشته است.
 
براساس اطلاعات ارسال‌شده از اداره راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران اگر تعداد سرنشینان خودروهای ورودی به استان مازندران را براساس داده‌های آماری و ضریب اشغال خودروها بر پایه 3.5سرنشین محاسبه کنیم، مشخص می‌شود که در تعطیلات منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی، تعداد 1میلیون و 360هزار و 334مسافر ورودی از چهارشنبه گذشته تا بامداد دیروز با خودرو به استان مازندران سفر کرده‌اند.
 
ورود 327هزار و 632خودرو به استان گیلان
 
استان گیلان رتبه دوم سفر به نوار سبز شمالی در تعطیلات منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی را به‌خود اختصاص داد. استان گیلاندرست در روزهایی که بسیاری از هیئت‌های مذهبی از برپایی مراسم عزاداری سالار شهیدان با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کووید-19 در کشور خودداری و اقدام به برپایی آنلاین مراسم عزاداری در فضای مجازی کردند، میزبان مسافرانی بود که در همین شرایط کرونایی کشور خط مرزی آن استان را شکافتند و به سفر رفتند.عارف بابازاده، سرپرست اداره مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان درباره تعداد خودروهای ورودی به استان گیلان گفت:
 
از بامداد روز چهارشنبه تا بامداد دیروز (یکشنبه) تعداد 327هزار و 632خودرو به استان گیلان وارد شدند.او نیز از افزایش تعداد خودروهای ورودی به استان گیلان به نسبت روزهای عادی هفته خبر داد.بدین‌ترتیب و براساس اظهارات رئیس اداره مدیریت و اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان و با اتکا به روش تحلیل آماری کارشناسان اداره راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای برای استخراج تعداد مسافران ورودی براساس خودروهای واردشده به یک مقصد، می‌توان به این نتیجه رسید که استان گیلان در 5روز گذشته میزبان یک‌میلیون ‌و 146هزار و 712مسافر ورودی بود.
 
گلستان رتبه سوم در تعطیلات
 
محسن میرصالحی، رئیس اداره مدیریت و اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان نیز از افزایش مسافران ورودی به آن استان، همزمان با تعطیلات تاسوعا و عاشورا خبر داد.رئیس اداره مدیریت و اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان به همشهری گفت: از بامداد چهارشنبه گذشته تا بامداد روز یکشنبه (دیروز) 49هزار و 786خودرو به استان گلستان وارد شدند.
 
براساس تحلیل آماری محاسبه تعداد مسافران ورودی، با شمارش حجم خودروهای ورودی به یک مقصد نیز درمی‌یابیم که استان گلستان نیز رتبه سوم سفر به نوار سبز شمالی را در تعطیلات تاسوعا و عاشورا به‌خود اختصاص داده و میزبان تعداد 174هزار و 251مسافر ورودی شده است.با تجمیع آمار مسافران ورودی به 3استان مازندران، گیلان و گلستان مشخص می‌شود که از چهارشنبه گذشته تا بامداد دیروز، تعداد 2میلیون ‌و 681هزار و 297شهروند ایرانی تنها در 4روز به 3استان واقع در شمال کشور سفر کرده‌اند.
 
رکورد تازه سفر
 
براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی طی 24ساعت منتهی به روز عاشورا نیز تردد 242هزار و 377خودرو تنها در بزرگراه کرج-قزوین و قزوین-زنجان ثبت شد. 61هزار و 670خودرو نیز از تهران عازم قم شدند و در آزادراه تهران-ساوه هم 57هزار و 864خودرو ثبت شدند. بدین‌ترتیب تنها در 4محور پرتردد کشور، ظرف 24ساعت، 361هزار و 911سفر با خودرو انجام شد که باز هم براساس محاسبه آماری براساس خودروی ورودی به مقصد سفر، یک‌میلیون و 266هزار و 688شهروند تنها در روزهای تاسوعا و عاشورا در 4محور پرتردد سفر کردند. بدین‌ترتیب تا روز عاشورا حدود 4میلیون ایرانی در جاده‌های کشور سفر کردند.
 
طغیان دوباره کرونا؟
 
ستاد ملی مقابله با کرونا از بهمن‌ماه گذشته تا همین امروز به‌طور مکرر از مردم درخواست کرده ‌است تا اعلام پایان مهار و کنترل بیماری کرونا در کشور از سفر پرهیز کنند. اما ظاهرا حساسیت عمومی نسبت به این درخواست‌ها کاهش یافته و بخشی از مردم بدون درنظر گرفتن درخواست‌های ستاد ملی مقابله و مدیریت بیماری کووید-19، همچنان هر تعطیلات طولانی را زمان مناسب سفر می‌دانند و هشدارهای مکرر کادر بهداشت و درمان، درخواست‌های عاجزانه وزیر بهداشت و سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا از مردم برای خودداری عمومی از سفر نیز کارساز نیفتاده است.
 
همین دیروز تصاویری در خروجی برخی رسانه‌ها و حتی فضای مجازی قرار گرفت که نشان می‌داد سواحل مازندران در قرق همان مسافرانی است که بدون درنظر گرفتن هشدارهای کرونایی نه‌تنها به جاده‌های شمالی زدند و ریسک ابتلا به کووید-19 را به جان خریدند، که حتی برای ساعتی حضور در ساحل خزر رعایت حال ساکنان شهرهای شمالی کشور را هم نکردند. بنابر این شاید دور از ذهن نباشد که در این شرایط، نمودار آمار ابتلا به کرونا در 2هفته آینده بار دیگر در شمال ایران و حتی شهرهای مبدأ سفر از جمله تهران روند تصاعدی داشته باشد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  سایت خبری سلامت نیوز   ، تاریخ انتشار:  10 شهریور ۱۳۹۹، کدخبر: 299001  ، www.salamatnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
0
یعنی این مازندرانی ها از دست شما تهرانی ها اسیر شدن اقا جون مادرتون سفر غیر ضرور نداشته باشین ما اسیر شدیم از دست این بیماری
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین