پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۵۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
وزارت ورزش و جوانان در ناکامی‌های فوتبال و والیبال با تصمیمات غلط خود نقش پررنگی دارد.
شعار سال : فدراسیون فوتبال در سال‌های اخیر سیر نزولی را سپری کرده و اگرچه دو صعود متوالی تیم ملی فوتبال را به جام جهانی تجربه کرد؛ اما حذف در همان دور گروهی نتیجه‌ای بود که در سه حضور قبلی هم نصیب فوتبال ملی ایران شد.

نتایج در دیگر عرصه‌های فوتبال نیز چشمگیر نبود و موفقیت‌های تیم‌های ملی فوتسال مردان و زنان هم تنها در زمینه بانوان ارزشمند است؛ چون تیم مردان قهرمانی‌های زیادی را پیش از این تجربه کرده بود. مسیر صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ هم به‌شدت ناهموار شده و تیم ملی در همان دور مقدماتی گزینشی از حریفانی، چون عراق و بحرین عقب افتاده و دورنمای خوبی در انتظار تیمی که دو صعود متوالی به جام جهانی را تجربه کرده، نیست.

در رده باشگاهی هم سالیان زیادی است که تیمی از ایران فاتح لیگ قهرمانان آسیا نشده و تنها چند نایب‌قهرمانی به دست آمده است. این فصل هم هر ۴ نماینده نتوانسته‌اند نتایج جالبی بگیرند و برای صعود از گروهشان نیاز به جبران مافات دارند. در این میان فیفا نیز فدراسیون فوتبال ایران را محکوم به پرداخت بیش از ۶ میلیون یورو به مارک ویلموتس کرده و امید‌ها به تغییر رأی در دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش CAS است.

بسیاری معتقدند وزارت ورزش و جوانان با توصیه ویلموتس به فدراسیون فوتبال باعث شدند تا تیم ملی با مشکلات زیادی مواجه شود. از سویی دیگر دخالت در هیئت‌مدیره باشگاه‌های سرخابی موجب شده که نه‌تن‌ها این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شوند بلکه با مشکلات مدیریتی زیادی مواجه شوند و هرساله زیان‌های متعددی را به‌خصوص در پرداخت مطالبات بازیکنان و مربیان خارجی سابقشان متحمل شوند.

موفقیت والیبال قربانی اشتباهات وزارت شد

فدراسیون والیبال سیر صعودی بسیار خوبی را سپری می‌کرد و به دومین ورزش موفق ایران تبدیل شده بود، اما حاکمیت ورزش کشور با تبیین استراتژی غلط باعث شد تا والیبال برای صعود به المپیک هم به‌زحمت بیفتد و به‌سختی به این موفقیت نائل شود. محمدرضا داورزنی دوران پرشکوهی را سپری می‌کرد و می‌توانست در سمت ریاست فدراسیون باقی بماند، اما چشمک نشستن بر صندلی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت به او زده شد تا والیبال را رها کند و از همان زمان این ورزش از مسیر صعود خارج شد.

داورزنی بیش از سه سال در معاونت قهرمانی وزارت ورزش باقی ماند و درنهایت ترجیح داد تا بار دیگر رئیس فدراسیون والیبال شود. بیش از ۸ ماه از بازگشت داورزنی بر صندلی این فدراسیون می‌گذرد؛ اما مشکلات زیادی پیش روی این ورزش قرار دارد و مهم‌ترین آن خالی بودن صندلی سرمربیگری تیم ملی است. البته باید پذیرفت که فدراسیون والیبال همانند فوتبال انباشته مالی ندارد و با بدهی‌های زیادی مواجه است که نتیجه آن تدابیر وزیر ورزش برای دو ورزش پرطرفدار بوده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از آنا پرس، تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور، ۱۳۹۹، کدخبر: ana.press، ۵۱۱۵۷۱
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
0
وزارت ورزش برای منافع خودش و مدیراش فوتبال ، والیبال و از همه اینها بدتر کشتی رو نابود کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین