پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۸۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
در حالی سازمان برنامه و بودجه از میانگین حقوق بیش از ۶میلیون تومانی کارمندان دولت خبر داده است که وضعیت حقوق‌بگیران بخش خصوصی بعد از تحمیل تورم‌های ده‌ها درصدی و افزایش قیمت‌های صد‌ها درصدی ناشی از کسری بودجه دولت، در سنوات اخیر بسیار بغرنج شده است.
شعار سال :  سازمان برنامه و بودجه کشور اخیرا اعلام کرده است، متوسط حقوق کارمندان دولت از حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان در سال ٩٢ به ۶ میلیون و ۱۰۰ هزارتومان در سال ٩٨ رسیده و رشد ۴ برابری داشته است.

بنا بر گزارش سازمان برنامه وبودجه کشور، حداقل حقوق کارمندان در ابتدای دولت تدبیر و امید ۴۷۵ هزار تومان بوده که هم‌اکنون به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده که حدودا شش برابر رشد یافته است.

بر اساس اعلام پیشین معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه، کف حداقل حقوق کارمندان دولتی در سال جاری حدود ۷۰ درصد رشد کرده است. بررسی‌ها نشان می‌‎دهد با توجه به اعمال افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۱۳۸۶ دریافتی بسیاری از کارمندان دولتی رشد قابل توجه داشته است.

همانطور که مشخص است دولت در سال آخر فعالیت خود اهتمام ویژه‌‍‌ای به افزایش دریافتی بازنشستگان نیز داشته است. این در حالی است که کل نیرو‌های حقوق بگیر دولت در سنوات اخیر اعم از شاغل رسمی و قراردادی و بازنشستگان حدود ۴ میلیون نفر است.

اما باید به این نکته نیز توجه داشت که از حدود ۲۳ میلیون نفر شاغل در اقتصاد ایران نزدیک به ۲۰ میلیون نفر در بخش خصوصی فعال هستند که امروز جمعیتی نزدیک به ۱۴ میلیون نفر دارای دفترچه بیمه تامین اجتماعی هستند. به نظر می‌رسد کارگران و حقوق بگیران بخش خصوصی بر اساس تورم‌های شکل گرفته در یک دهه اخیر به شدت با چالش رو به رو شده اند.

در این بین پرسشی که ایجاد می‌شود این است که با وجود شائبه‌های جدی کسری بودجه دولت در سال آخر خود چگونه سهم حقوق بگیران دولت تا این حد افزایش داشته و ظاهرا اختلاف دریافتی حقوق بگیران دولتی و کارگران در بخش خصوصی بسیار جدی شده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اسکان نیوز، تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: eskannews.com،۲۹۷۸۷
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
0
0
رشدحدودا 7 برابر قیمت دلار و تاثیر 10 برابریش روی حوزه های دیگه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین