پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۹۷۸۸۵
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
در اقتصاد ایران قیمت همه کالا‌ها کم و بیش با قیمت دلار آزاد تعیین می‌گردد. بانک مرکزی به جای اجرای عملیات پولی نمایشی لازم است به وظیفه خود عمل کند و مانع از ارزش گذاری غیرواقعی پول ملی گردد.
شعار سال:احسان سلطانی، کارشناس اقتصادی نوشت: از ابتدای سال جاری قیمت ورق فولاد شرکت فولاد مبارکه دو برابر شده که نسبت به سال ۱۳۹۵ افزایش ۷ برابری نشان می دهد.

هزینه انرژی الکتریکی کمتر از یک-دهم، سنگ آهن کمتر از یک-دوم و دستمزدها و نهاده های دیگر کمتر از یک-پنچم قیمت های جهانی است، اما قیمت فروش به نرخ دلار آزاد تعیین می گردد.

این مثالی است از غارت اقتصاد توسط بنگاه های خصولتی معدنی و صنعتی و به ویژه پتروشیمی ها و فولادی ها.

رانت منابع تخصیص یافته به بنگاه های خصولتی صنعتی و معدنی بیش از بودجه دولت است و در همین حال به انحاء گوناگون از معافیت های مالیاتی برخوردارند.

 در همین شرایط رسانه های زرد و اقتصادخوانده های مدعی اقتصاد رقابتی و آزاد در برابر غارت گسترده اقتصاد توسط بانکهای خصوصی و بنگاه های خصولتی سکوت کرده و حتی حمایت می کنند.

در اقتصاد ایران قیمت همه کالاها کم و بیش با قیمت دلار آزاد تعیین می گردد. بانک مرکزی به جای اجرای عملیات پولی نمایشی لازم است به وظیفه خود عمل کند و مانع از ارزش گذاری غیرواقعی پول ملی گردد.
 
 
 
پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین