پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۹۸۷۳۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
حجت‌الاسلام برنجکار گفت: معتقدم تا توجه جدی و حمایت به موضوع برگزاری درس خارج کلام نشود، این خلأ در حوزه رفع نخواهد شد.
شعار سال: حجت‌الاسلام‌والمسلمین برنجکار با اشاره به برگزاری نشست مجمع عمومی انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم، گفت: این نشست امروز با حضور اعضای پیوسته و وابسته که درمجموع ۳۱۶ نفر می‌باشند، برگزار شد.

وی افزود: اگر در نشست از ۱۱۹ نفر از اعضای پیوسته، ۶۰ نفر حاضر شوند، انتخابات این دوره برگزار می‌شود، در غیر این صورت زمان آن تغییر خواهد کرد.

رئیس انجمن کلام اسلامی حوزه بابیان این‌که اعضای هیئت‌مدیره ۷ نفر و علی‌البدل نیز ۲ نفر می‌باشند، ادامه داد: لازم است ۴ نفر از این اعضاء دارای مدرک دکتری و ۳ نفر بعدی هم دارای مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با رشته کلام باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه بابیان این‌که در طول ۱۴ سال از زمان راه‌اندازی این انجمن، فعالیت و آثار بسیار شاخصی از سوی فرهیختگان و اساتید مبرز این رشته انجام‌شده، اظهار داشت: ازجمله آن چاپ و نشر شرح تجرید، روش‌شناسی علم کلام، در خارج با موضوع کرونا و ۲۷ شماره مجله علمی پژوهشی کلام و... در ادامه برگزاری مدارس تابستانه در شهر‌های اصفهان با موضوع نقد شیعه شناسی غربی، مشهد، زاهدان با موضوع نقد وهابیت سلفی، مازندران با موضوع نقد مسیحیت تبشیری و ... بوده است.

وی هدف از راه‌اندازی انجمن کلام را ایجاد ارتباط بین مراکز مختلف پژوهشی، ایجاد هم افزایی و پیدا کردن و پرکردن خلأ‌های موجود با همکاری مراکز علمی معرفی کرد.

این استاد حوزه گفت: گاهی اوقات در انجمن برنامه‌هایی مانند بررسی مباحث تاریخ کلام و بررسی و نقد موضوع شیعه شناسان غربی با هدف شناسایی خلأ‌های موجود و توجه دادن و ارائه پاسخ‌های مناسب از سوی مراکز علمی حوزوی به نظرات ارائه شده در مورد دین، اسلام، تشیع از سوی متفکران غربی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین برنجکار بابیان این‌که ازجمله خلأ‌های موجود در حوزه، بی توجهی به موضوع تاریخ کلام و خارج کلام است، افزود: سعی این انجمن، توجه دادن مراکز علمی به این موضوعات مطرح شده است. امروز این انجمن تلاش کرده با نگاه اجتهادی و استنباطی و بر مبنای ادله اربعه درس خارج کلامی برگزار کند.

رئیس انجمن کلام اسلامی حوزه افزود: معتقدم تا توجه جدی و حمایت به موضوع برگزاری درس خارج کلام نشود، این خلأ در حوزه رفع نخواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه بابیان این‌که انجمن کلام در مأموریت جدید به دنبال نقد موضوعاتی مانند شیعه شناسی غربی، تاریخ کلامی با رویکرد نقد شبهات، نقد شبهات جدید در موضوع علم فیزیک و زیست شناسی است، گفت: در کنار این، تأکید انجمن، اجتهاد در منابع دینی است. معتقدیم باید ابتدا شناخت خوب و کافی نسبت به معارف دینی وجود داشته باشد تا در ادامه بتوان در ابعاد مختلف کلامی مؤثر واقع شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری حوزه، تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۱۷۵۲۰، www. hawzahnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
0
0
واقعا برای چی میون دانشگاه و حوزه ارتباط عمیقی که باید ایجاد نمیشه؟ چه کسی این وسط داره سنگ اندازی میکنه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
حوزه علمیه نیاز به یک تحول اساسی در زمینه اموزشی خودش داره تا بتونه در این زمینه در جامعه بروز پیدا کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
0
0
امیدواریم که توجه جدی به این درس شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین