پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۹۹۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۳
اینکه بخش تعاون بخش ضروری در اقتصاد بود که متاسفانه در حد خود رشد نکرده و خود را نشان نداده، یک بحث است و اینکه مدعی مهار سیل نقدینگی توسط این بخش شویم، یک بحث دیگر. آقای کبیری، لطفا توضیح دهند که با چه شیوه و مکانیزمی، تعاونی‌ها سیل نقدینگی در کشور را مهار می‌کنند و چرا تاکنون موفق نبوده اند؟
شعار سال: «محمد کبیری» روز چهارشنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته تعاون و افتتاح طرح‌های تعاونی که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، اظهارداشت: امروز پانزدهمین دوره معرفی تعاونی‌های برتر کشور را داریم که ۳۷ هزار تعاونی واجد شرایط هستند.
وی افزود: همچنین ۳۸۳ تعاونی در حوزه‌های مختلف تولیدی، توزیعی و خدماتی به ارزش بیش از سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و استغالزایی بیش از ۲۶ هزار نفر امروز افتتاح می‌شود.
معاون وزیر گفت: در دوره تصدی وزیر وقت بیش از ۱۶۰۰ طرح تعاونی به ارزش بیش از هفت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی بیش از ۶۷ هزار نفر در سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده است.
وی تاکید کرد: بهترین درمان اقتصاد این روز‌های کشور که از طرفی بنگاه‌های اقتصادی دچار رکود هستند و از سوی دیگر دچار تورم هستیم، توسعه بخش تعاون است.
کبیری افزود: توسعه بخش تعاون منجر به افزایش تاب آوری اقتصاد کشور در برابر تحریم‌های ظالمانه امریکا و مهارکننده آثار اقتصادی شیوع بیماری کروناست.
وی گفت: توسعه بخش تعاون به بازتوزیع عادلانه ثروت در کشور کمک می‌کند و بهترین مسیر برای توسعه رفاه اجتماعی به دست مردم است، ایجاد اشتغال پایدار منطقه‌ای از طریق جذب منابع خرد مردمی می‌شود و این سرمایه گذاری به کمک مردم انجام شده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: این روز‌ها نقدینگی به سمت بازار‌های اغواگرانه ارز و بازار طلا می‌رود و به طور یقین اگر حاکمیت و دولت از بخش تعاون حمایت کنند مردم اعتماد می‌کنند و سرمایه خود را به سمت تعاونی‌ها سرازیر می‌کنند.
وی با اشاره به مقایسه بازار سرمایه و تعاونی‌ها گفت: دولت بنا دارد حمایت ویژه‌ای از بازار سرمایه داشته باشد. آمار‌ها بیانگر این است که بین ۱۵۰۰ تا ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار سرمایه شده است. این در حالی است که مجموع تسهیلاتی که به اشتغال روستایی پرداخت شده نزدیک به ۱۸ هزار میلیارد تومان بوده که اشتغالزایی بالایی ایجاد کرده است.
کبیری اظهارداشت: در دنیا سه میلیون تعاونی داریم که یک میلیارد عضو دارد. ۳۰۰ تعاونی برتر در دنیا نزدیک ۲۱۰۰ میلیارد دلار گردش مالی دارد و نزدیک به ۱۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد دلار ارزش دارایی‌های آن‌ها است در حالیکه جمع ارزش دارایی‌های بازار سرمایه به نرخ بازار آزاد بین ۲۳۰ تا ۲۴۰ میلیارد دلار است یعنی ارزش دارایی‌های ۳۰۰ تعاونی برتر دنیا بیش از ۸۰ برابر ارزش بازار سرمایه کشور است و این نشان دهنده ظرفیت تعاونی‌ها است.
وی با اشاره به ضرورت احیای اعتماد مردم به بخش تعاون گفت: برای اینکه اعتماد مردم به تعاونی‌ها احیا شود ابتدا در مسیر شفافیت و دولت الکترونیک گام برداشتیم و سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی را راه‌اندازی کردیم، همچنین پنجره واحد بخش تعاون ایجاد شد. این در واقع رویکرد ما برای توسعه بخش تعاون و احیای اعتماد است. رویکرد دیگر ما توسعه نوآوری در بخش تعاون بود و برای بهسازی و نوسانی تعاونی‌ها و حمایت از تعاونی‌های دانش بنیان تلاش کردیم.
کبیری افزود: خطوط اعتباری ویژه‌ای را برای تعاونی‌های اشتغالزا همچون جوانان زنان و توان یابان با نرخ ترجیهی ۸ و ۱۲ درصد ایجاد کردیم. همچنین صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون تا سقف ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان بدون وثیقه و قانون تخفیف حق بیمه کارفرما را عملیاتی کردیم و خطوط اعتباری برای مسکن کارگری و طرح‌های نوآورانه در نظر گرفتیم.
وی با اشاره به تقویت نهاد‌های مالی بخش تعاون و اجرای قوانین معطل مانده این بخش توسط دستگاه‌ها، گفت: امیدوارم تا پایان دولت تدبیر و امید سرعت رشد بیش از پیش افزایش یابد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گسترش نیوز، تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۲۱۵۰۵، www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
0
0
دولت بنا دارد حمایت ویژه‌ای از بازار سرمایه داشته باشد. آمار‌ها بیانگر این است که بین ۱۵۰۰ تا ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار سرمایه شده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین