پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۷۲۷
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
ناصر غلامی هوجقان، با ارسال عکس‌های خود از منطقه‌ای در شهرستان اهر نوشت:جیریخلار دره سی (کوههای مریخی) قشلاق زگلیگ کوربلاغ شهرستان اهر، یکی از قشلاقات عشایری شهرستان اهر است که در دهستان قشلاق بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده است.

شعار سال: ناصر غلامی هوجقان، با ارسال عکس‌های خود از منطقه‌ای در شهرستان اهر نوشت: جیریخلار دره سی (کوههای مریخی) قشلاق زگلیگ کوربلاغ شهرستان اهر، یکی از قشلاقات عشایری شهرستان اهر است که در دهستان قشلاق بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده است.

این قشلاق ۲۵ کیلومتر از مرکز شهر از طرف جاده اهر- مشکین فاصله داشته و جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ نفر ساکن این قشلاق هستند. در کنار طبیعت ناب این قشلاق، دره زیبا و خاصی به نام جیریخلار دره سی (کوههای مریخی) وجود دارد. عمق این دره در حدود ۵۰ متر است.

طبیعت ناب قشلاق زگلیگ و عشایر خونگرم ساکن آن در کنار دره زیبای «جیریخلار» به همراه درخت چنار چند صد ساله، تاکنون از دید گردشگران پنهان مانده و به جز اهالی بومی و تعداد معدودی از کوهنوردان این منطقه هنوز ناشناخته باقی مانده است.

امیدوارم این جاذبه طبیعی با ثبت ملی هرچه بهتر شناخته شده و به عنوان یک ژئوتوریسم معرفی شود.

 

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری انصاف نیوز، تاریخ انتشار 22 شهریور    99، کد خبر:   257627، www.ensafnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین