پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۰۰۱۳۹
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۳
زنده یاد دکتر رضا نیازمند فروردین ماه سال ۱۳۰۰ درکرمانشاه به دنیا آمد، پدرش از تجار معروف همدان بود و در غائله قحطی در ایران پس از حمله متفقین به ایران، کمک شایانی به همشهریان خود نمود. نیازمند مؤسس سازمان مدیریت صنعتی و بنیان‌گذار سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بود. وی نقش برجسته ایی در احداث کارخانجات تراکتورسازی تبریز،ماشین‌سازی تبریز، ماشین‌سازی اراک و آلومینیوم اراک در زمان مدیریت خود در سازمان گسترش و نوسازی صنایع داشته‌است. همچنین نقش ارزنده ایی در ایجاد صنایع مس سرچشمه و شرکت یوریران داشته‌است.

شعار سال : تیم اقتصادی دهه ۴۰ توانست رکوردهایی را با رشد اقتصادی دو رقمی و تورم تک رقمی به جا گذارد، که هنوز جابه‌جا نشده است. دکتر علینقی عالیخانی کاپیتان این تیم اقتصادی بود و دکتر رضا نیازمند به عنوان معاون اقتصادی نقش مهمی در تحولات آن دوره ایفا کردند. در گفتگوی منتشر نشده ای از دکتر علی فرحبخش با مرحوم دکتر نیازمند، ایشان ضمن تشریح چگونگی تشکیل تیم و سیاست های اتخاذ شده در آن دوره، به‌ بررسی عواملی می پردازد که به‌ فروپاشی این گروه موفق انجامید.

تعداد بازدید : 13

 

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین