پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۲۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹
رئیس جهاد دانشگاهی برای تولید انواع مواد ضدعفونی و تجهیزات حفاظتی کرونا برای ایام پیش رو که احتمال تشدید این بیماری وجود دارد، اعلام آمادگی کرد.
شعار سال: حمیدرضا طیبی با اشاره به اینکه از زمان شیوع بیماری کرونا در جهان و با فاصله کمی از آن در ایران، جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مختلف مقابله با این ویروس پای کار بوده، گفت: در اولین گام پس از ورود بیماری کرونا به ایران بلافاصله تولید کیت‌های تشخیصی PCR را آغاز کردیم که توسط انستیتو پاستور مورد تایید قرار گرفت.

وی ادامه داد: تولید این کیت‌ها با همکاری شرکت‌های دانش بنیان انجام شد و طی قراردادی در اختیار وزارت بهداشت و آزمایشگاه‌های مختلف قرار گرفت.

به گفته رئیس جهاد دانشگاهی، تولید کیت‌های تشخیصی کرونا همچنان با همکاری شرکت‌های دانش بنیان در حال انجام است.

طیبی درباره اقداماتی که در زمینه درمان بیماری کرونا از سوی جهاد دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان در حال انجام است نیز اظهار کرد: در زمینه درمان کرونا با سلول‌های بنیادین مزانشیمی، در حال همکاری با سه بیمارستان مسیح دانشوری، بیمارستان شریعتی و بیمارستان هاجر هستیم که فاز اول این طرح به اتمام رسیده و فاز دوم آن برای تعداد بیشتری از بیماران در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: پژوهشگاه ابن سینا نیز هم اکنون در زمینه تولید آنتی‌ژن تشخیصی برای اطلاع از وجود آنتی بادی در بدن افراد فعالیت دارد که کار علمی بسیار قابل توجهی است، زیرا پیش از این آنتی‌ژن‌ها عمدتا وارداتی بود.

طیبی همچنین با بیان اینکه در همان روز‌های اول تولید انواع مواد ضدعفونی کننده در واحد‌های مختلف زیرمجموعه جهاد دانشگاهی آغاز شد، یادآوری کرد: از طریق طرح‌های اشتغال خانگی فعالی که داشتیم در زمینه تولید ماسک نیز پای کار آمدیم. مجموعه‌های همکار جهاد دانشگاهی نیز تولید "گان" را استارت زدند.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه اکنون نسبت به روز‌های ابتدای شیوع کرونا به میزان کافی انواع مواد ضدعفونی و تجهیزات حفاظتی در اختیار مردم قرار دارد و شرکت‌های مختلف دیگری هم در این زمینه پای کار آمده اند، خاطرنشان کرد: اگر در فصل سرمای پیش رو با شدت بیماری مواجه شدیم، همچنان آمادگی برای تولید این محصولات را داریم.

وی درباره فعالیت جهاد دانشگاهی در زمینه تولید واکسن کرونا نیز گفت: اگرچه در ابتدای کار برای تولید واکسن اعلام آمادگی کردیم، اما این بخش نیازمند اعتبارات و زیرساخت‌های قابل توجه دارد که شرایط آن چندان فراهم نیست و فعلا برنامه‌ای برای تولید واکسن نداریم.

طیبی بخش دیگری از خدمات جهاد دانشگاهی از زمان شیوع کرونا را اطلاع رسانی به مردم و آموزش آن‌ها از طریق زیرمجموعه‌های مختلف جهاد دانشگاهی از جمله رسانه ایسنا، حوزه آموزش و ... دانست که این فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 30 شهریور 1399، کد خبر: 99063022394،  www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
0
این خبر خودش نشون میده که اینا از کمبود این وسایل رنج می برن و مردم ایران به فکر یک چاره باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
واقعا شرکت ها و کارخونه ها و خط تولید های کوچک خانگی از همون ماه های اول شروع به درست کردن ماسک کردن و خداروشکر از ماه دوم سوم به بعد دیگه مشکل ماسک نداشتیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین