پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۰۱۴۳۶
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
رئیس اتحادیه سازندگان مصنوعات و فروشندگان فلزات رنگین تهران درباره صادرات فلزات رنگین کشور گفت: تا ۱۵ سال پیش، صادرکننده فلزات رنگین به چندین کشور بودیم، اما امروز که به صادرات نیاز داریم، امکان آن را محدود و در نهایت بن بست کرده اند.
شعار سال:عبداله اقبالي، رئيس اتحاديه سازندگان مصنوعات و فروشندگان فلزات رنگين تهران با اشاره به افزايش قيمت جهاني انواع فلزات رنگين از جمله مس، نيکل و قلع اظهار داشت: قيمت انواع فلزات رنگي در جهان افزايش پيدا کرده که دليل عمده آن احياي مجدد کارخانجات و شرکت هاي بزرگ دنيا پس از کروناست. در مدتي که به دليل شيوع ويروس کرونا، محدوديت هاي تجاري بين کشورهاي مختلف صورت ايجاد شده بود و بسياري از کارخانجات تعطيل و نيمه تعطيل شده بودند، نياز به استفاده از انواع فلز کاهش پيدا کرد اما با احياء و راه اندازي انواع صنايع در کشورهاي بزرگ صنعتي از جمله چين، نياز به انواع فلزات و کاربردهاي صنعتي آنها افزايش پيدا کرد. همين موضوع منجر به افزايش مشتريان اين حوزه شده و در نتيجه قيمت هاي فلزات مذکور افزايش پيدا کرده است.
 
اقبالي در ادامه با بيان اينکه ميزان ساخت اين لوازم در کشور پايين است، گفت: ميزان استفاده از فلزات رنگين در مقابل ساخت لوازم خانگي ۹۸ به ۲ است. امروزه تقاضا در جهان براي استفاده از انواع فلزات رنگين بسيار زياد و بيش از حد ظرفيت است بنابراين قيمت جهاني اين فلزات رشد زيادي پيدا کرده است. بطوريکه از تمامي آنچه از معدن مس به دست مي آيداز فلز و سنگ گرفته تا خاک استفاده مي شود . از سوي ديگر طي يک سال گذشته تاکنون مس از کيلويي۴۰ هزارتومان تا ۵۰ هزار تومان به ۱۳۰ هزار تومان رسيده است.
 
اقبالي تاکيد کرد: تمام هم و غم مقام معظم رهبري رونق و جهش توليد است تا در نهايت به صادرات و ارزآوري منجر شود اما آنچه مشهود و قابل لمس است عدم حمايت از توليدکنندگان داخلي و ايجاد بسترهاي مناسب براي صادرات است. کشوري که در ۱۵ سال پيش به بيش از ده ها کشور دنيا مانند ترکيه، هندوستان و کشورهاي اروپايي، فلزات رنگين صادر مي کرد امروزه بايد مايوسانه درباره آن گفت که راه صادراتش بسته شده و امکان آن را محدود و در نهايت بن بست کرده اند. صادرات در شرايط کنوني و با توجه به گراني دلار مي توانست ارزآوري بسيار خوبي براي کشور و رونق اقتصادي داشته باشد؛ اما افسوس که تصميمات را طور ديگري مي گيرند.
 
وي در رابطه با مشکلات مسير ثبت سفارش قلع بيان داشت: فلز قلع کاربردهاي زيادي در انواع صنايع کشور دارد از جمله آب کاري، لحيم کاري و ... اما متاسفانه ثبت سفارش در اين بازار يا انجام نمي شود و يا تخصيص ارز به آن به سختي صورت مي پذيرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  سایت اتاق اصناف تهران، تاریخ انتشار: 18  شهریور 1399  ، کدخبر: 90667 ، www.otaghasnaftehran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین