پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۷۲۶
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
عده‌ای بر این باورند که شیعیان عراق حضرت امام حسین‏ علیه السلام را به شهادت رساندند و بعد از نفرین حضرت‏ علیه السلام بر ایشان، تاکنون گرفتار این نفرین بوده و همیشه در حال هلاکت و کشته شدن هستند.

شعار سال: برخى عقیده دارند که شیعیان عراق حضرت امام حسین‏ علیه السلام را به شهادت رساندند و از این بابت است که بعد از نفرین حضرت‏ علیه السلام بر ایشان، تاکنون گرفتار این نفرین بوده و همیشه در حال هلاکت و کشته شدن هستند به گونه اى که اتفاقات این روزهاى عراق بهترین دلیل بر آن مى باشد. نظر حضرت‏عالى در این مورد چه مى باشد؟

جواب: باسمه جلت اسمائه؛ اگر به فرض محال معتقد باشیم که شیعیان، خود، امام حسین‏ علیه السلام را به شهادت رساندند، گناه شیعیان امروز چیست تا به نفرین حضرت امام حسین‏ علیه السلام گرفتار بیایند؟! اگر این گونه باشد که اینان ادعا می ‏کنند، عدالت الهى زیر سؤال مى رود.

علاوه بر این بر اساس یافته ‏هاى تاریخى – آنگونه که یعقوبى در کتاب تاریخ خود ذکر مى کند – کوفه در زمان قیام امام حسین‏ علیه السلام یک منطقه شیعه نشین نبوده است بلکه گروه‏ هاى مختلفى از مردم؛ همانند مسمانان، خوارج، امویان، مسیحیان و یهودیان در این شهر زندگى مى کرده ‏اند و همین‏ ها بودند که در به شهادت رساندن امام حسین‏ علیه السلام دست داشتند.

آنچه این مطلب را تأیید مى کند خطاب حضرت امام حسین‏ علیه السلام به آنان در روز عاشورا مى باشد که فرمود: «اى شیعیان خاندان ابوسفیان واى بر شما باد». و نیز جواب آنان هنگامى که خطاب به آنها فرمود: «با من به کدامین گناه پیکار مى کنید» و پاسخ دادند: «به خاطر کینه‏ اى که از پدرت داریم با تو پیکار مى کنیم.»

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار: 31 شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: 1016886 ، shafaqna.com

 

 

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین