پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 03
کد خبر: ۳۰۲۲۷۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از ضرورت بازبینی در شیوه محاسبه بدهی واحد‌های تولیدی توسط بانک‌ها خبر داد.
  شعار سال:دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از ضرورت بازبینی در شیوه محاسبه بدهی واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها خبر داد.
 
*** بازبینی در محاسبه بدهی واحدهای تولیدی
 
 میثم زالی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان با اشاره به اینکه واگذاری اختیارات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور به استان‌ها در حال پیگیری است، اظهار داشت:
 
مصوبات کارگروه استانی هم رده ستاد مرکزی است و عمل نکردن به این مصوبات مصداق جرم است.
 
تولید باید دغدغه مسئولان مرتبط با حوزه باشد، ترک فعل دلیل عمده موانع تولید است در صورتی که اگر همه مسئولان و بانک‌ها به وظایف خود عمل نمایند وضعیت واحدهای تولیدی می‌تواند متفاوت‌تر از شرایط حاضر باشد.
 
نگاه تسهیل گرایانه در روابط بخش تولید با شبکه بانکی کشور تا حدودی محدود بوده و نیازمند نگاهی نو و مبتنی بر شرایط روز است و در همین خصوص بازبینی در شیوه محاسبه بدهی واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها یک ضرورت اساسی به شمار می آید.
 
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با تاکید بر اینکه هیچکس حق ایجاد اختلال در روند واحدهای تولیدی را ندارد، افزود:
 
از بانک‌ها انتظار می‌رود محدودیت‌ها برای واحدهای تولیدی دارای وثایق کافی از بین برود و حتماً باید بر اساس قانون عمل شود.
 
میزان بدهی واحدهای تولیدی غیردولتی به بانک‌ها کمتر از ۱۵ درصد است.
 
*** تولیدات کشور
 
وی با یادآوری بخشی از بیانات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص تولید، تصریح کرد:
 
اولویت اصلی کشور مساله تولید است و باید در این خصوص اهتمام جدی داشته باشیم.
 
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به اینکه اگر نگاه به تولیدکننده تغییر پیدا کند و مبتنی برنگاه رهبر معظم انقلاب باشد از مشکلات و گرفتاری‌های تولیدکنندگان کاسته می‌شود، گفت:
 
حل و فصل موانع تولید بر عهده ستاد است و اکنون تمامی دستگاه‌های نظارتی و قضائی باید از تولیدکنندگان حمایت کنند و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب هیچ دستگاه نظارتی اجازه ورود به مسائل مصوب این ستاد را ندارد.
 
با توجه به محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها و کرونا، ما صرفا عمل بر اساس مرّ قانون را می‌خواهیم ضمن این که در بعضی مواقع شاهد سلیقه‌ای رفتار کردن برخی مجریان قانون هستیم
 
نحوه محاسبه بدهی واحدهای تولیدکننده با بانک‌ها مشخص نیست که نمی‌دانیم این بدهی چگونه محاسبه می‌شود.
 
*** بازدید از دو واحد تولیدی

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در پایان پیرامون اینکه برخی از بانک‌ها با وجود وثیقه‌های کافی در ارائه خدمات و ضمانت‌نامه‌ها محدودیت ایجاد می‌کنند، اظهار داشت:
 
ضمن این که بدهی بیمه نیز است که سازمان‌های تأمین اجتماعی در استان‌ها از آن به عنوان ابزارهایی در دست خود بر علیه تولید کننده استفاده می‌کنند که خود از دیگر مشکلات است.
 
 بازدید از دو واحد تولیدی روغن نباتی گلناز و گروه صنعتی لاوان که به دلیل برخی موانع، دچار مشکلاتی در روند تولید خود شده بودند، برنامه بعدی دبیر ستاد تسهیل بود
 
همچنین در این بازدیدها رییس کمیسیون اقتصاد و رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و همچنین معاون قضائی دادستان کل کشور نیز حضور داشتند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری صنایع ، تاریخ انتشار:  5 مهر  1399  ، کدخبر:  218532 ،www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین